ehrnst Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 kvitrelyden kommer når trykke blir ført tilbake til turbon.....så det! Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 greit nokka t jeg ikke har s2 da men :P er montert dumpventil på røret fra intercooler til innsug, men bilen sier jo frrrrr fordiom når jeg slipper gassen? greit nokk at den andre ligger der å sier ptsssh.. er dette normalt? kansje dumpfjøra er for stramm til å løyse ut det trykket og da går det tilbake i turbo? eller? Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 ja, sjekk om den er for stram Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 pÅ min s4 kjørte jeg med rs2 oppsett, jeg blendet av koblingene til den orginale dumpen og det kvitret ganske bra. Så det eneste du trenger er et åpent luftfilter og fjerne dumpen så kvitrer det Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 greit nokka t jeg ikke har s2 da men :P er montert dumpventil på røret fra intercooler til innsug, men bilen sier jo frrrrr fordiom når jeg slipper gassen? greit nokk at den andre ligger der å sier ptsssh.. er dette normalt? kansje dumpfjøra er for stramm til å løyse ut det trykket og da går det tilbake i turbo? eller? Kommer helt ann på hvilken dump det er og hvilken bil den er montert på. Noen dumper sier, pusjh! noen sier wosh! noen sier fjysh! og noen frrrr? hehe. En dump kan lydes anderledes fra bil til bil nå som vacumet oppfører seg anderledes fra bil til bil. Hadde en Turbo xs RFL på colten min, den levde virkelig opp til navnet, Real Fucking Loud (RFL) mens da vi monterte den på en Ford rs turbo så var det mer bhaaah! og det er derfor vacum har mye og si på dumpventilens lyd og "effekt" Det lureste er og finne motorens sterkeste vacum pungt, som da kansje er innsugsmanefoild, og så ha en bestemt størrelse/diameter på vacumslanget som går til dumpen... Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Ellingsen Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Takker for alle svar! Virker som den eneste løsning for å få min til å kvitre nå, er å fjerne dump og blende slangene. Men dette vil jo skade turbo, som jeg ikke vet hvordan tilstanden egentlig er på... Greit nok at originale S2'snurrer ikke koster mye, men er jo ganske kjedelig å måtte bytte en sånn en annenhver uke også... Hvis jeg får tak i en kulelagra turbo og slenger på da, funker det? Er det ikke de som kvitrer så fælt da? Så slipper jeg å i det minste ødelegge turbo, for å få en slik lyd... Siter Owner of: -93 Audi S2 2.2 -85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl) -83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned) -83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Ja det er kulelagra turboer som kvitrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 noen her som vet hvor man får kjøpt disse billige plast dumpene? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 noen her som vet hvor man får kjøpt disse billige plast dumpene? Dette er vel OEM-deler, så din lokale Audi-dealer (Møller i Ski?). Det ligger vel en del brukte rundt omkring, skulle jeg tro. ;) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 mye sånn ca koster disse brukt i god stand? de passer vel ikke på en manifold med t3 flens? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 fRA 1500 TIL 2000KR CA. har en du kan kjøpe jeg happyhappy Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 fRA 1500 TIL 2000KR CA. har en du kan kjøpe jeg happyhappy hmm...kanskje det ;) er den i fin stand? er det integrert wastegate på den? Vet du om det passer på en manifold med t3 flens?? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Dette er vel OEM-deler, så din lokale Audi-dealer (Møller i Ski?). Det ligger vel en del brukte rundt omkring, skulle jeg tro. ;) Hehe, tenkte ikke sånn.. hvem som helst, sånn webshop ellerno:) litt offtopic Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hmm...kanskje det ;) er den i fin stand? er det integrert wastegate på den?Vet du om det passer på en manifold med t3 flens?? Tror det skal passe t3 flens, er ikke integrert wg på den da audi har gjort ting skikkelig fra børjan yummy Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Tror det skal passe t3 flens, er ikke integrert wg på den da audi har gjort ting skikkelig fra børjan yummy er det uttak til WG på den da eller? Du har vel ikke WG billigt og ??;) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg