Gå til innhold

Dynamo

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

jeg kjenner desverre ikke til biler med over 100A dynamo. men til helix 1000.2 hadde det vel ikke skadet med mer?

nå vet ikke jeg hvor mye penger du har å gå på, men http://www.excessiveamperage.com/ bygger jo veldig billige 200A+ dynamoer til alle biler. de hadde ikke bilen min i statene (toyota carina), så jeg fikk beskjed om å sende dynamoen til han. han fikk den i går, og sa det ville ta ca 1 1/2 - 2 uker å modifisere den. totalt ville dette komme på ca $250 sa han. i tillegg til frakt og moms da. så ca $300 kanskje, altså ca 2-2,5k ferdig i hånden inkludert alt. dette utenom prisen på selve dynamoen og frakten til usa da, om du ikke sender din egen og klarer deg uten bil en stund da, eller at de har den bilen du har i statene.

skal bli interesangt å få den tilbake å teste hvordan den blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner desverre ikke til biler med over 100A dynamo. men til helix 1000.2 hadde det vel ikke skadet med mer?

nå vet ikke jeg hvor mye penger du har å gå på, men http://www.excessiveamperage.com/ bygger jo veldig billige 200A+ dynamoer til alle biler. de hadde ikke bilen min i statene (toyota carina), så jeg fikk beskjed om å sende dynamoen til han. han fikk den i går, og sa det ville ta ca 1 1/2 - 2 uker å modifisere den. totalt ville dette komme på ca $250 sa han. i tillegg til frakt og moms da. så ca $300 kanskje, altså ca 2-2,5k ferdig i hånden inkludert alt. dette utenom prisen på selve dynamoen og frakten til usa da, om du ikke sender din egen og klarer deg uten bil en stund da, eller at de har den bilen du har i statene.

skal bli interesangt å få den tilbake å teste hvordan den blir. :)

Tja.kanskje det ja.Hm.hørtes ikke dumt ut med 200 amp for 2500 kr.Må sjekke ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var ikke sikker på hva han fikk ut av den siden han ikke hadde vært borti den dynamoen jeg har (siden bilen min ikke selges i statene), men han skulle i allefall få 200A så vidt jeg forsto. han skulle gi beskjed når han viste det sikkert.

200A holder leeenge for de aller fleste ja. men om man er avhengi av veldig høy spenning når man burper med store annlegg i db-drag bør man ha en dynamo som leverer det forsterkeren trekker for å være sikker på at man ikke får spenningsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

jeg har. den fungerte fint en stund, men nå er den ikke helt i orden lenger. tror den er på samme nivå som originalen nå, bare at originalen også lader på tomgang, noe den jeg har nå ikke gjør.

fristet til å bytte tilbake faktisk...

men tror grunnen til at den kuttet ut kun er pga ganske dårlig kontakt mellom børstene og rotor. problemet er at dette er ikke noe jeg får gjort noe med da jeg ikek kan dreie ned dette selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider