BillaBoo Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 hei. trenger en takluke i en bil jeg har. Tenkte å gjøre det enkelt; (hvis dette er mulig) ... Jeg finner en luke jeg liker på skrapen manuel eller elektrisk. Deretter så kutter jeg bare av et stort stykke av taket rundt takluka. Tar det med meg og sveiser det på bilen jeg skal ha det på. Hva tror dere? Med manuell, så burde det vel gå ann, hvis jeg får med meg et stort nok stykke rundt takluka så sveiv og alt er med? Elektrisk, blir det bare slik at jeg må kutte ledningen til strøm å lage ny knapp? Takker for innspill!! :D :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Planen din høres grei nok ut! Men må bare advare deg for rust.. Kan nesten garantere at det begynner å ruste rundt luken, hvis du setter i selv.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 kan også neeesten garantere at taket ikke er like bent og fint etter på som det var før du sveisa og kappa idet. det kommer garantert til og slå seg. vis ikke du er veeldig nøye om tid og hvordan du sveiser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BillaBoo Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 kan også neeesten garantere at taket ikke er like bent og fint etter på som det var før du sveisa og kappa idet. det kommer garantert til og slå seg. vis ikke du er veeldig nøye om tid og hvordan du sveiser det. Gjør ikke noe om taket slår seg, bare jeg får det tett!!;) hehe :) Og det som blir sveisa på blir behandla mot rust med engang. Burde iallefall holde et halvt år. Trenger ikke bilen lenger, sikkert død lenge før den tia uansett :) Hvor er motoren til elektriske takluker? Der knappene er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 hei.trenger en takluke i en bil jeg har. Tenkte å gjøre det enkelt; (hvis dette er mulig) ... Jeg finner en luke jeg liker på skrapen manuel eller elektrisk. Deretter så kutter jeg bare av et stort stykke av taket rundt takluka. Tar det med meg og sveiser det på bilen jeg skal ha det på. Hva tror dere? Med manuell, så burde det vel gå ann, hvis jeg får med meg et stort nok stykke rundt takluka så sveiv og alt er med? Elektrisk, blir det bare slik at jeg må kutte ledningen til strøm å lage ny knapp? Takker for innspill!! :D :cool: Du må ta ganske mye av taket med tanke på hvor langt det glir bakover. det beste er jo å bytte hele taket, altså skjøte det i takstolpene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Enig med innlegget over, som selvsagt innebærer at du må finne et tak med luke fra samme karosseritype som du allerede har. Dersom du skal bruke deler av et tak fra en annen bil må du sjekke at krummingen på taket er lik og at originaltaket på bilen din ikke har noen bærebjelker som kommer i konflikt med den nye takluka. Sjansen er stor for at dette blir mislykket dersom du bare skal "slenge det på". Takplata på en moderne bil er i bare 0.9mm tykkelse. Når du skjærer ut et stykke av dette, mister det strukturen fordi det er bærebjelkene og krummingen som gjør at taket ikke flekser. Det blir noe skikkeig lealaust mikk. Så skal du sveise dette på ditt tak uten at noe slår seg. Dersom det slår seg vil høyre og venstre skinne i luka høyst sannsynslig ikke være parallelle lengre. Så får du problemer med at luka sporer av og at det lekker gjennom luka. Da hjelper det lite at selve selve sveisen er tett. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Må da være bedre å få tak i en slik "homse-luke" som de solgte på bla biltema for noen år siden så slipper du sveising og denslags. At du gidder på en bil som du skal ha i 6 måneder skjønner ikke jeg da:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Og hvis du skal ha bilen i 6 mnd... Hva i all verden skal du da med en takluke på vinter'n???? Hele dette opplegget høres IKKE bra ut.... Kjøp deg en aluvinge som alle andre rånere du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BillaBoo Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 heheheheh...bilen er en såkalt russebil. i påvente av byggestart, fant vi ut at det kommer til å bli sykt varmt bak der. Mao, vi må ha en eller flere takluker. Gjerne elektriske. Å det er da også mulig å hoppe opp på taket, hvis man føler for det. Uansett, det jeg er litt bekymra for er at det ikke er plass. Siden luka går et godt stykke bakover, så kan det hende den treffer en bærebjelke/takbjelke som går der. Det er vindu der fra før av som er lagd som noe skikkelig hjemmemekk. Det lekker som bare det,å derfor skal det vekk. Jeg skal poste et bilde her hvis det blir gjennomført, så kan dere få dere en god latter... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Gleder meg til å se resultatet ;) Vi venter i spenning! :b Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 hvis det ikke er så nøye så hør med en snekker om ikke han kan montere et husmorvindu til deg .... :microsoft Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Har sett en volvo det var gjort på. Var ikke mye mer metall enn ett par-tre cm rundt luka som var sveist på. Hadde brukt litt sparkel for å gjevne ut sveisen, men ellers så taket strøkent ut. Du må regne med litt lavere takhøyde inni bilen etter det er skiftet, så ta med taktrekket hvis du kan. På en russebil er det vel greit å prøve seg fram. cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garnes Racing Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 jeg har en takluke som er laget for ettermontering,luka sveives opp i bakkant å sveives så bak oppå taket.kan monteres på alle biler.står nå i taket på en hærpa sierra... din for 1000,- Siter TURBO`S TOO THE PEOPLE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg