Gå til innhold

Kjøpt meg bil :D

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

snowcap er penest på 240 eldre enn 1986, da du får en stor en, istede for to små, er ikke helt det samme etter 86 :p

min var en 1985, så jeg synest det så greitt ut på min:

snowcap5yo.jpg

Jess, slik jeg liker - akkurat som jeg har.. hehe

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

får dokk som klage på korrdan folk skriv så virkeli ta forbehold om at folk kanj ha lese å skrivevansker da! e itj alle som e like perfekt som andre tru dæm e vettu! å d e jo fårståeli at du fra sør itj fårstår trøndersk å da! ikke vondt ment! men alle i nårge snakke itj bokmål! å d står itj i reglan at en må snakk eller skriv på bokmål heller! å d har sæ sånn at vi fra trønderllag fårstår kvarander! å vi klage itj på korrdan dokk skriv heller!

har jo itj motor t å kjør skrens på sommern æ heller da! hehe!

Det finnes i hovedsak to måter å kommunisere på.

Skriftlig: Her benytter man seg av ET av de TO skriftspråkene vi har i norge. Nynorsk eller Bokmål. Bruk ordbok!

Muntlig: Her kan du snakke på akkurat den dialekten du vil og du står helt fritt så lenge du gjør deg forstått.

MAO: SLUTT Å SKRIV PÅ DIALEKT. DET ER IRRITERENDE! og det gjelder ikke bare trøndere.. det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAO: SLUTT Å SKRIV PÅ DIALEKT. DET ER IRRITERENDE! og det gjelder ikke bare trøndere.. det gjelder alle.

[Ja, eg e fRa bæRgen og om eg skal skRive sånn som vi snakkaR, blir det jæævlig iRRiteRende foR dåkkaR andRe.]

- Òg det selv om "bergensk" er langt fra den mest grautete dialekten vi har i Norge. -

Jeg gidder ikke lese innlegg folk skriver på feks "trøndersk", jeg blar elegant forbi dem.

Det er for mye stress å lese slik "sms-skriving" på dialekter.

Trøndere har ikke eget skrivemål, som jens her sier.

Dette her kan ikke skyldes på dysleksi, lese eller skrive-vansker.

Dog. skyldes det på generell latskap, evnt. idioti!

(som feks. de som bruker 15 x komma, istedenfor 1 x punktum for å avslutte en settning).

jeg er langt fra perfekt i skriving selv, men.. jeg prøver iallefall mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt oftopic: samma ka dokk mene da! alle kanj skriv på denj måten dæm vill! å viss d e nånn som irritere sæ over ting så e d like greit å hold kjæft da vell! men så har vi jo enkelte som ska klage på alt å da! men no har d sæ jo sånn at æ drit i om dæm andre som læs hær itj fårstår ka som står så leng hanj som har lagt inn tråden fårstår d! e vell d som e påenge vell!må ha d veldi kjedeli dæm som gidde å klag på sånt spør du mæ! e bare får domt d! å om d så irritere nånn at andre skriv på dialekt å som dæm snakke så drit i d da vell! e da vell itj nødvendi å klag på absolutt alt som dokk bli irritert får! så d så! ferdi me denj saken! å har d vært en tråd som har blitt lagt inn av en anna en som æ itj kjenne så har æ sansyneli vis skreve på bokmål men d æ skriv e som regel retta mot dæm som laga tråden! takk får mæ! bli bra bil derre ja david! stå på!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt oftopic: samma ka dokk mene da! alle kanj skriv på denj måten dæm vill! å viss d e nånn som irritere sæ over ting så e d like greit å hold kjæft da vell!

Hehe, enda så skrev du seks linjer når du selv ble irritert :D

Må ha deg på stjørdal en dag så vi får kjøre skrens da, Geir arne og Tommy har jo bulka hver sin bil på 2 daga no, Geir kjørte ned et gjerde på malvik, og Tommy dro brekk og møtte en varebil som ikke klarte å stoppe for han i tide yodude så det er vel på tide av vi havner utti grøfta vi også well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja :D men det var han som kom imot sin skyld, kompisen min dro brekk inn gata mot venstre, så kom det er varebil i bra fart, og veien der er ikke så bred, så kompisen min stoppa jo helt opp, for han hadde knapt fart.. var ikke powerslide, bare "slide" :p

så varebilen hadde 20m bremsespor, og kompsen min 2 meter.. Argumenter til varebilen var at det var klart kompisen min sin feil, siden han tok brekksving.. Men hva faen gjør nå det, når han stod i ro da ulykken inntraff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider