Gå til innhold

Kjøpt meg bil :D

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, etter mye om og men (fatisk ikke verre enn at jeg gikk ut en dag og prøvde å koble på tåkelysa på forskjellige måter på brytern:D) så fikk jeg montert tåkelysene,, og de virker! :) Men noen ganger slår de seg bare av helt av seg selv, så må jeg skru bryteren på og av 4-5 ganger før de kommer igjen.. så jeg får vel åpne panseret og gi et stygt blikk mot jordingskabelen til relèet som jeg mistenker leker disco med dem knock

vel, her er uansett noen bilder: (litt dårlig farger på noen, kamera på mobiln holder på å ta kveld)

volvo9.JPG

volvo8.JPG

volvo7.JPG

(offtopic: hey, kult, en smiley med amerikansk flagg :D siden jeg har amerikansk statsborgerskap får jeg spamme den litt)

:usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update, kjeda meg igår, så jeg laga meg hvite instrumenter!:D

hadde det på forrige 240'n min også, så jeg visste hva jeg måtte gjøre osv.

til dere som vil også gjøre det samme, er en liten guide her og her.

Bildene som bare trengs å skrives ut i paint ligger her: http://www.home.no/cokeloop/hviteinstrumenter/ :D

Den til mellom varmemåler og bensin måtte jeg faktisk lage selv, kjapt søk på google etter ikoner for dem,

så var det bare å tilpass størrelsa i paint etter ca. 15 utskrifter med justeringer :p

speedo.JPG

speedo2.JPG

Holder også på å lakkere listene innvendig i samme farge, og etterhvert skal også bilen bli blå :)

Flere bilder kommer, når jeg har fått montert det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update, kjeda meg igår, så jeg laga meg hvite instrumenter!:D

hadde det på forrige 240'n min også, så jeg visste hva jeg måtte gjøre osv.

til dere som vil også gjøre det samme, er en liten guide her og her.

Bildene som bare trengs å skrives ut i paint ligger her: http://www.home.no/cokeloop/hviteinstrumenter/ :D

Den til mellom varmemåler og bensin måtte jeg faktisk lage selv, kjapt søk på google etter ikoner for dem,

så var det bare å tilpass størrelsa i paint etter ca. 15 utskrifter med justeringer :p

Holder også på å lakkere listene innvendig i samme farge, og etterhvert skal også bilen bli blå :)

Flere bilder kommer, når jeg har fått montert det :)

NYDELIG!! Supert at du legger ut sånne ting :pray

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYDELIG!! Supert at du legger ut sånne ting :pray

vel, tenkte at dere andre kanskje ville prøve dere også, men, før dere står der og klør dere i hodet over hvordan å få ut pleksiglasset fra speedometerhuset..så kan jeg fortelle dere, at jeg satt i 2 timer og prøvde å finne på hvordan man skulle få driten ut! Jeg kom frem til den enkleste løsninga:

1. Finn deg en tush.

2. tegn noen du hater på pleksiglasset, f.eks George W. Bush som i mitt tilfelle.

3. Finn deg en hammer.

4. Se for deg at plasten i bakgrunn er noe du har veldig kjært.

5. knock

6. :aug:

7. :boxing

8. :deng

9. Plukk ut pleksiglassbitene :)

vær tålmodig når dere lakkerer, det blir mange små svarte hull i lakken etter dere har sprayet på, la det tørke og spray må veldig tynne lag slik at de svarte hullene dekkes litt etter litt, og snu gjerne på huset slik at overflaten dere lakker ligger flatt på bordet! men, det går jo også an å spraye hele greia som jeg gjorde, men da må man gå over med papir etter 15-20 min for å ta dråpene før de stivner helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får man ut plasten om den skal inn igjen?

Veldig godt spørsmål, om du finner ut det, vennligst si ifra :D

fant ingen annen løsning enn å enten bryte opp huset og kanskje ødelegge det, eller å knuse pleksiglasset.. det er lettere å kjøpe etter et stykke pleksiglass og lime det inn i ettertid på noe vis enn å bryte opp huset og risikere at plasten ryker på plasser man ikke vil at det skal ryke :)

Videre planer for bilen min er Grp. A vinge, blå lakk, Eikerfelger muligens, og turbomotor, når penger kommer til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shønne itj påenge me å knus glasse får å lage vite instrument da men! du finn nå på så my rart å da shø! hehe! må lakker bila ja! såjo virkeliut som denj va mala jo! å d kanj vær lurt å ta av stylinga i vinter så denj itj går istykker! æ klart jo å kjørsynd min front på sommern æ så da e d itj nå liker på vintern vill itj æ tru! hehe!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønne ikke vitsen med glasset der heller jeg da, ser jo kanskje litt stilig ut og beskytter nålene, men.. er jo bare en plass mindre å legge mobilen i bila :D

stylinga skal få være på i vinter, siden det er lakkert over etter stylinga er montert. (ja, finn på mytti rart:p) Har ikke motor til å kjøre skrens på sommeren enda jeg da, kanskje derfor jeg berger, og piggdekkene løfter også litt på håpet om at stylinga overlver vinteren ;)

ps. vi har like mange poster, yay :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shønne itj påenge me å knus glasse får å lage vite instrument da men! du finn nå på så my rart å da shø! hehe! må lakker bila ja! såjo virkeliut som denj va mala jo! å d kanj vær lurt å ta av stylinga i vinter så denj itj går istykker! æ klart jo å kjørsynd min front på sommern æ så da e d itj nå liker på vintern vill itj æ tru! hehe!

du har ikke vurdert et norsk-kurs?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får dokk som klage på korrdan folk skriv så virkeli ta forbehold om at folk kanj ha lese å skrivevansker da! e itj alle som e like perfekt som andre tru dæm e vettu! å d e jo fårståeli at du fra sør itj fårstår trøndersk å da! ikke vondt ment! men alle i nårge snakke itj bokmål! å d står itj i reglan at en må snakk eller skriv på bokmål heller! å d har sæ sånn at vi fra trønderllag fårstår kvarander! å vi klage itj på korrdan dokk skriv heller!

har jo itj motor t å kjør skrens på sommern æ heller da! hehe!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider