Gå til innhold

Soting av bakre Vectra-ruter

Ranger emnet

VectraIsTheShit

Anbefalte innlegg

Hei, er fersk på forumet her.. Har en svart Vectra A 2,0i.

Jeg har kjøpt sotefilm til bakrutene på Vectraen min og har pelt av nesten all innmaten på høyre bakdøra for å komme til steder der man får løsnet selve glasset.

Ballekanonhelvete2.JPG

Men så er det ett feste igjen som er til selve heisen til vinduet. Den sitter klemt på ganske så hardt rundt tuppen på vinduet og jeg vet ikke om jeg tør vippe den løs for da kommer den jo ikke til å sitte hardt igjen..

Det festet kan rulles horisontalt bortover heisen og jeg lurer på om jeg kan kanskje rulle vinduet ut derfra, men det er det for trangt til, hvertfall etter det jeg har prøvd..

Ballekanonhelvete1.JPG

Trenger hjelp... Jeg tør ikke egentlig gå videre herfra for jeg vil ikke ødelegge noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær varsom med å løsne ruta fra skinna, ruta kan sprekke, og dette sitter ganske hardt.. snakker av erfaring..

måten er vel å vri ruta, så skinna sporer av?

Ja jeg er ganske skeptisk til å løsne den fra skinna selv.. Jeg prøvde å få skinna til å spore av men det er såpass trangt at det gikk omtrent ikke.. Jeg skal prøve igjen imorra. Håper det går.. Uansett flere tips hadde vært fint.. Har ikke gjort detta før, hehe..

Edit:

Fikk endelig løs ruta ^^. Måtte bare ta av resten av vinduslistene og lirke ruta ut.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har du noen bilder av resultatet eller, VectraIsTheShit? babyhmm?

Jeg kan ta noen bilder ja.. Det ble ikke 100% for det ble masse små luftbobler pga at jeg ikke rengjorde ruta med vindusskrape, tror hvertfall det er det.. Også ble det noen rifter når jeg satt i rutene igjen.. Hvis man ikke går helt inntil ser det faktisk ganske greit ut.. yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider