Gå til innhold

Eksos bandasje wrap tape teip etc tråden...

Ranger emnet


Peet

Anbefalte innlegg

EDIT: splittet opp denne diskusjonen fra Trimming: RÅD OG TIPS FOR ”HVERDAGS-AKSELERASJON”-tråden. Enjoy!

 

 

...legge til no på eksos:eksoswrap.. som e nokså dyrt.. men veldig enkelt å montere e en grei effektgvier.. nemlig ved at den øker temperaturen i eksosanlegget.. og senker temperaturen i motorrom.. begge deler hjelper på effekt.. :)

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

legge til no på eksos:eksoswrap.. som e nokså dyrt.. men veldig enkelt å montere e en grei effektgvier.. nemlig ved at den øker temperaturen i eksosanlegget.. og senker temperaturen i motorrom.. begge deler hjelper på effekt.. :)

 

Mer effekt med eksoswrap ? fortell...

Det kan ha noe å si på turbomotorer men kan ikke helt se at det skulle ha noe gevinst på N/A motorer.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legge til no på eksos:eksoswrap.. som e nokså dyrt.. men veldig enkelt å montere e en grei effektgvier.. nemlig ved at den øker temperaturen i eksosanlegget.. og senker temperaturen i motorrom.. begge deler hjelper på effekt.. :)

 

Tenker du på eksosisoleringsteip eller hva det heter ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetta faen ka d heter på norsk..

men ihvertfall.. d ska senke temperaturen i motorrom fordi d isolerer varmen. noe som gir mer effekt..(kald luft osv.) også ved øking av temperatur inni eksosanlegget økes visstnok eksoshastigheten.. og d ska då også hjelpe på å øke effekten.. på et vis..

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosteip gir hester, ja, både for N/A og F/I-folk. Teipen holder oppe temperaturen i røra, og dette gir høyere gasshastighet og mere scavenging-effekt. Pass bare på materialet i røra; eksosteip kan øke temperaturen i røra noe helt sinnsykt, og noe metall tåler det ikke og faller fra hverandre over tid. Men for 321-stål (eller inconel :)) er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det skjermer eksosteip/wrap/whatever for varme og ødelegger manifoiler.

Hvis noen viser meg dynopapirer før og etter teiping med påvist høyere effekt blir jeg glad.

Jeg kunne også tenkt meg å se endringer i eksostemp ved kollektor før og etter teiping.

Det er begrenset hvor mye varme eksosen mister på en drøy halvmeter når det pumpes ut ~ 100 liter luft i sekundet fra en 2l motor ved 7000 rpm.

Hvis det skulle gi mer effekt burde man vel teipet resten av eksosanlegget også.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikke ovedrive teipingen heller. Men det er nokså kjekt om en har innsug på samme side som manifolden. Da slipper en at bensinen fordamper i gasserne da de fort blir ganske varme. Det med at bensinen fordamer er ikke så ille egentlig, så lenge det blir sugd inn. Men når motoren stopper, og en skal starte igen.. uff. Da er det et sant hælvete.. Kjenner til problemet på Opel CIH 2,0 ved gasser ol. Eneste er at slik tape er så jævlig dyrt, noen som veit hvor en kan få tak i slikt billig...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Velkommen til eksosteip-tråden :D Før denne tråden blir stengt eller gjerne delt opp i org-topic og en ny tråd om eksosteip vil jeg påpeke at eksosteip visstnok er med å ruste opp stålrør. Dette skal visstnok være pga kondens som samler seg i eller innenfor bandasjen som en følge av temperaturforandringer. Men dette er noe jeg bare har lest flere steder (nei, jeg har ingen kilder i fartha), så jeg går ikke god for det. Men moralen er at det er bare tull på dagligbiler som stort sett går på gata. Hvorfor skulle du behøve denne bandasjen i utgangspunktet?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til eksosteip-tråden :D Før denne tråden blir stengt eller gjerne delt opp i org-topic og en ny tråd om eksosteip vil jeg påpeke at eksosteip visstnok er med å ruste opp stålrør. Dette skal visstnok være pga kondens som samler seg i eller innenfor bandasjen som en følge av temperaturforandringer. Men dette er noe jeg bare har lest flere steder (nei, jeg har ingen kilder i fartha), så jeg går ikke god for det. Men moralen er at det er bare tull på dagligbiler som stort sett går på gata. Hvorfor skulle du behøve denne bandasjen i utgangspunktet?

Hvis eksosteip øker effekten så er det vel derfor?

Turbomotorer skal vel helst ha ut eksosen fortest mulig, går eksosen fortere ut hvis røret er kaldere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvis eksosteip øker effekten så er det vel derfor?

Turbomotorer skal vel helst ha ut eksosen fortest mulig, går eksosen fortere ut hvis røret er kaldere?

hvis røret e varmere.. eksosteipen holder temp. i eksosrør høy.. og eksosen går raskere ut.. :)

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår