Gå til innhold

*Bilder* 2.stk modda Civic og Lexus IS observert i Kr.sand.

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har handla meg komplett effekt anlegg til å begynne m,grenrør å alt. Skikkelig anlegg altså...ikke noe hjemmesveisa tull. invidia anlegg.

Alt fra blokka å opp blir integra,m litt småtriksing,vtec kontroller,chip,letta svinghjul osv...flytte sperra til ca 9000+...da skal j visst havne oppunder 220...eneste som mangler da egentlig er momentet...driver å undersøker muligheter for å borre opp den blokka som er der org...å lage nye grovere nedentil...men d er da d virkelig begynner å koste damndamn

Chip, VTEC controller og letting av svinghjul gir deg nok aldri 220hk i en B16 desverre. Må nok mer til enn bare Integra deler i motoren også. Ta deg en tur innom http://www.club-honda.org forumet, og se på motoren som "Pondus" har bygd i Integraen sin for eksempel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invidia er et greit og rimelig alternativ. Hvilke grenrør har du satset på?

 

Og for all del vær forsiktig med å tro at 9k + på sperra er lurt i lengden med stock b16a2 blokk. Og det å "trikse" med vtec kontrollen er lite hensiktsmessig uten dyno for å se om maskinen gir noe mere ved å flytte vtec innslaget.

 

Og 220 @ flywheel er litt mere arbeid enn bolt-ons og b18c5/6 itr topp... Helt sant. ;)

 

Kom inn på club-honda.org som JHS sier. :D

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg og en kompis" har et veldig lignende prosjekt gående nå.. dc sport 4-1 grenrør (myye bedre enn dc 4-2-1), invida eksos med catt erstatter, buddyclub spec3 pluss kammaksler (komplett sett med fjærer og alt), justerbare kamdrev (buddy club), cai (elns) og vafc, hondata, chrome e.l datastyring. vet ikke va vi blir og havne på. men om jeg hadde vært deg ville jeg gått for noen andre kammaksler enn ITR. kan hente mye mer effekt med noe annet. bc3+ kammen som vi skal bruke gir et MYE bedre mellom register og litt bedre på toppen, men om du er ute etter masse topp effekt bør du nok ha noen litt "kvassere" kammer, kombinert med en tynnere toppakning eller noe annet for og få litt høyere kompresjon. (f.eks: CTR stempler)

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig å få sånn info! Hvor ser j etter de kammene da? Sånn ca pris på de er? Trodde kanskje d var best m originalt j da...

 

bare kammen koster vell ca500$+

koplett sett med kammer, ventil fjerer, og kammdrev koster vell 8-900$..

jeg vet ikke om noen som forhandler buddy club i norge. er uansett mye billigere og handle fra usa.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår