Islanwind Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Når du sitter hos purken, og er mistenkt.. De spør om du vil ha advokat.. Du svarer ja.. Må du betale advokaten sjøl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 tror du kan velge. Om du vil ha det gratis så finner de bare en til deg, men om du vil kan du finne en god en selv, men da må du betale for det .. Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Dersom du ikke da er en blakk mann og har rett på fri rettshjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Dersom du ikke da er en blakk mann og har rett på fri rettshjelp. men du har vel rett til fri rettshjelp selv om du er en rik mann? Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pantera Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 men du har vel rett til fri rettshjelp selv om du er en rik mann? Man har ikke automatisk rett til fri rettshjelp, men man kan ihvertfall søke om det.....sjekk http://www.fri-rettshjelp.no/ mvh Pantera Siter '07 Citroén C4 1.6 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Så viss du sitter i avhør, og snuten spør om du vil ha advokat, hva skjer viss jeg svarer ja? Da jeg ikke har søkt om fri rettshjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Så viss du sitter i avhør, og snuten spør om du vil ha advokat, hva skjer viss jeg svarer ja? Da jeg ikke har søkt om fri rettshjelp spør politiet da! de vet det iallefall :) Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Du har krav på fri rettshjelp i følgende tilfelle: Du har inntekt under 230 000 og du har formue under 100 000 (bolig ikke medregnet) Du har behov for hjelp innen følgende juridiske områder: asyl, straff, erstatning ved personskade, fordeling av formue ved skilsmisse, oppsigelse i husleieforhold, oppsigelse i arbeidsforhold og trygdesaker i visse saker har man så stort behov for juridisk bistand at man har krav på fri rettshjelp uavhengig av inntekt og formue: straff, asyl, militærnekting, fornærmet i sedelighetssak, saker for fylkesnemda for sosiale saker eller kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og saker om overprøving av administrative vedtak om frihetstap og andre tvangsinngrep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 0k.. takk.. kan eg be om dette etter at avhør er avslutta? venter på rettsak Du har krav på fri rettshjelp i følgende tilfelle: Du har inntekt under 230 000 og du har formue under 100 000 (bolig ikke medregnet) Du har behov for hjelp innen følgende juridiske områder: asyl, straff, erstatning ved personskade, fordeling av formue ved skilsmisse, oppsigelse i husleieforhold, oppsigelse i arbeidsforhold og trygdesaker i visse saker har man så stort behov for juridisk bistand at man har krav på fri rettshjelp uavhengig av inntekt og formue: straff, asyl, militærnekting, fornærmet i sedelighetssak, saker for fylkesnemda for sosiale saker eller kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og saker om overprøving av administrative vedtak om frihetstap og andre tvangsinngrep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 hei! hva har skjedd????? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 0k.. takk..kan eg be om dette etter at avhør er avslutta? venter på rettsak Hvis du har en avdokat du har brukt før, eller en du vil bruke til denne saken, så gir du politiet navnet hans, så vil han bli oppnevnt, hvis ikke så oppnevner de en tilfedlig en til deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Mye hei! hva har skjedd????? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 smell osv? (eller om du ikke vil si det er det jo greit :thumb ) lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Tror jeg holder tett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spiffo Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hei Akkurat vært gjennom det her selv. ALLE har rett til fri rettshjelp så lenge man er tiltalt. Jeg har selv en inntekt en del over antatt over i tråden. Man får oppnevn en "statsadvokat" eller man kan finne en selv. Jeg hadde egen advokat, som jeg ikke betalte en krone. Han fikk betalt av staten. Det er ikke så veldig mye de får, så de har veldig få midler og timer å bruke på saken din. Vil du ha noe utover det her må det komme fra egen lomme. Noe du lurer på så send en PM :) PS: drar til Tyskland i morgen og er hjemme onsdag Theodor / spiffo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg