Gå til innhold

Advokatkostnader?

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Du har krav på fri rettshjelp i følgende tilfelle:

Du har inntekt under 230 000 og du har formue under 100 000 (bolig ikke medregnet)

Du har behov for hjelp innen følgende juridiske områder: asyl, straff, erstatning ved personskade, fordeling av formue ved skilsmisse, oppsigelse i husleieforhold, oppsigelse i arbeidsforhold og trygdesaker

i visse saker har man så stort behov for juridisk bistand at man har krav på fri rettshjelp uavhengig av inntekt og formue: straff, asyl, militærnekting, fornærmet i sedelighetssak, saker for fylkesnemda for sosiale saker eller kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og saker om overprøving av administrative vedtak om frihetstap og andre tvangsinngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0k.. takk..

kan eg be om dette etter at avhør er avslutta? venter på rettsak

Du har krav på fri rettshjelp i følgende tilfelle:

Du har inntekt under 230 000 og du har formue under 100 000 (bolig ikke medregnet)

Du har behov for hjelp innen følgende juridiske områder: asyl, straff, erstatning ved personskade, fordeling av formue ved skilsmisse, oppsigelse i husleieforhold, oppsigelse i arbeidsforhold og trygdesaker

i visse saker har man så stort behov for juridisk bistand at man har krav på fri rettshjelp uavhengig av inntekt og formue: straff, asyl, militærnekting, fornærmet i sedelighetssak, saker for fylkesnemda for sosiale saker eller kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og saker om overprøving av administrative vedtak om frihetstap og andre tvangsinngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Akkurat vært gjennom det her selv. ALLE har rett til fri rettshjelp så lenge man er tiltalt. Jeg har selv en inntekt en del over antatt over i tråden. Man får oppnevn en "statsadvokat" eller man kan finne en selv. Jeg hadde egen advokat, som jeg ikke betalte en krone. Han fikk betalt av staten.

Det er ikke så veldig mye de får, så de har veldig få midler og timer å bruke på saken din. Vil du ha noe utover det her må det komme fra egen lomme.

Noe du lurer på så send en PM :) PS: drar til Tyskland i morgen og er hjemme onsdag

Theodor / spiffo

Lenke til kommentar
Del på andre sider