Gå til innhold

Anlegg i Yaris varebil?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Skal kanskje få meg en yaris varebil. Har tenkt å fikse litt på anlegget da det bare er en kjip ¨kasettspiller i den. problemet er at anlegget er intigrert. går det an på en eller annen måte å koble seg inn på det orginale slik at en kan bruke begge? eller må jeg montere to separate anlegg? Altså med egene høytalere, ledninger, pluss og jord.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe overgang/interface for tilkobling av en CD-veksler fra Sony eller Kenwood til det originalanlegget du har... 1200,- kommer den på, + veksleren, så den er jo ikke akkurat gratis, men du får ihverfall brukt originalanlegget du har, om dét er et poeng.

Original Toyota CD-spiller/veksler til dashbordet kan du sikkert få fra Toyota eller eBay for den saks skyld. Den setter du da bare inn istedenfor kassettspilleren.

Overgangsramme for ny radio har jeg ikke fra noen leverandører ennå dessverre, men er ikke så sikker på om du trenger det, når du får ut originalradioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere studerer dette bildet! Styringsdelen til kjørecomputer, radio og spiller sitter helt oppe. Selve spilleren sitter lengre nede. under det sølvfargete greiene på bildet. Her er bilde av cd-spiller då. Er kasett i den jeg kanskje skal få. Under den er det et hull som er laget som en hylle. den går an å ta ut å montere spiller i. Det er minste problemet. Problemet er det som sitter der fra før. det kan ikke kobles ut uten videre. det jeg altså lurer på er om jeg kan koble til en uorginal cd/mp3-spiller, eller om jeg må spandere 4500 kr på orginal fra toyota. Slik som bare spiller CD og jeg ikke kan koble til subwoofer og slikt. Fungerer det eventuelt å bygge to separate anlegg? kan jeg dele samme høytalere da? Eller må jeg ha dobbelt opp med det også?

yav_03_ga_09_800.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over hvordan det ser ut, og som du sier så misterdu klokka med utetemp og kjørecomputeren om du bytter ut spilleren. Du kan nok forresten bruke en vanlig Toyota-radiopanelovergangadapter om du vil bytte ut hele anlegget.

Men hvis du vil sette inn et nytt anlegg i lomma der, kan du vel koble vekk høyttalerene fra originalspilleren, da du ikke vil bruke den til lytting mer? I praksis er vel det beste å trekke nye ledninger til høyttalerne, om det er en leasingbil eller noe som skal leveres tilbake eller selges igjen. Så er det bare å pluge på ledningene igjen om bilen skal leveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, han blir jo ikke heeelt død da, du ser jo fortsatt kjørecomputeren og alt det der... og du kan koble den på et par mikro bokshøyttalere du setter skjult under dashen et sted, og alltid la den stå på, med NRK P1 med AF og TA på, med hovedvolum av men TA-volumet på et greit nivå... så våkner du av en trafikkmelding i ny og ne... :D

Du som bor ved vår største utenriksstasjon Bergen trenger vel en værmelding om noen fjelloverganger av og til... :D

Du er da ikke pirkete etter min mening, ting skal se ordentlig ut ja.

Du kan jo finne en CD-radio med AUX-inngang, og koble inn originalradioen via en HiLevel-konverter... så har du en kassettspiller du kan bruke i tillegg... regner med du har bøttvis av slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider