Gå til innhold

Idiotisk påfyllingsrør

Ranger emnet

Gylf

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 2000 Golf IV 1,6 HighLine stasjonsvogn. En herlig bil, men det er et irritasjonsmoment, og det er når jeg skal fylle bensin. Det går bare ca 3 liter på tanken mellom hver gang "pistolen" slår seg ut. Har prøvd å holde pistolen i forskjellige vinkler, forskjellig styrke på "strålen", men ingenting nytter. Å fylle opp tanken tar tid og er et unødig irritasjonsmoment. Noen som har vært borti det samme og har en løsning ??

Ellers en glad Golf eier :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg oppfattet dette problemet rett, så pleier jeg å trekke "tuten" litt ut av "hullet" da pleier det å gå bra :)

(ikke mistolk min forklaring:P)

-Bjelland

d e helg : cheers

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic !! men er det noen som vet hva den lille knappen innenfor tanklokket er ?? den sitter på venstreside ca 1 cm in i hullet..har alltid undret på det..

Eller så er det der den lille 'saken' som er festet til tanklokket skal sitte..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Den lille knappen innenfor tanklokket er en sikkerhetsventil. Den skal lukke seg ved en evt. rundvelt. Hindrer at bensin i et eller annet "returrør" skal renne ut, og heller tilbake til tanken. Det er dette røret som trolig er tett på min bil, og gjør det jævlig å fylle opp tanken. jeg må nok til Møller og få "blæsi tu bælgen" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider