Gå til innhold

Lynol i bensinen

Ranger emnet


realace

Anbefalte innlegg

 

Men tilbake til topic, ha annet er det i lynolen da utenom toulene, må foresten bli jævli dyrt å fylle lynol på tanken.

 

 

Umek

 

Lynol består av ca. 80-90% Toulene og 10-20% Xylene

 

Dyrt å kjøpe 1 dl oktanbooster til 70kr og når det ikke virker

 

1L Lynol koster ca.80kr i en butikk, du får den rimligere i større mengder hos spesialist leverandører

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp... Visste ikke at du var her derimot.. :)

 

Special Tool fra Rennlist kjører 40% toulene/60% 94oct( RON 100) i 951'en sin,fast,24/7...

 

Det var forsåvidt han jeg hadde i tankene. Alle er enig i at blandingsforholdet han bruker er høyt. Må kanskje så mye til for å hente ut over 500hk på bakhjulene av en 20 år gammel 2.5L rekkefirer. Uansett er neste målet hans 600hk og da må det nok en del ekstra jobb til.

 

Når det gjelder X/Ts påvirkning på gummislanger snakket jeg med en som la diverse slanger i T et par dager og la merke til at stoffet spiser slangene. Jeg for min del kommer ikke til å kjøre stoffet gjennom min motor før jeg har fått byttet ut slangene. Bensinslangene på 944 går rett over eksosmanifolden så lekkasjer må unngås for enhver pris.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Toulenen som står hos oss kom på ca 20kr pr liter, skal få tak i jæ... billig lynol for å slå den.

 

Men det var jo for kjøp an 2 fat også da.

 

Gi gass karer.

 

 

Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forsåvidt han jeg hadde i tankene. Alle er enig i at blandingsforholdet han bruker er høyt. Må kanskje så mye til for å hente ut over 500hk på bakhjulene av en 20 år gammel 2.5L rekkefirer. Uansett er neste målet hans 600hk og da må det nok en del ekstra jobb til.

 

Når det gjelder X/Ts påvirkning på gummislanger snakket jeg med en som la diverse slanger i T et par dager og la merke til at stoffet spiser slangene. Jeg for min del kommer ikke til å kjøre stoffet gjennom min motor før jeg har fått byttet ut slangene. Bensinslangene på 944 går rett over eksosmanifolden så lekkasjer må unngås for enhver pris.

 

Må være i ett ekstremt høyt blandingsforhold det da? Ifølge andre sider er Toulene ett stoff som eksisterer i bensinen fra før. Da burde det ikke være noe problem

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Toulenen som står hos oss kom på ca 20kr pr liter, skal få tak i jæ... billig lynol for å slå den.

 

Men det var jo for kjøp an 2 fat også da.

 

Gi gass karer.

 

 

Umek

 

Du får starte å lage rakettbensin og selge da vetø :) Men jeg lurer på om Toulene oppfører seg på samme måte som bensin slik at oktanen synker over tid?

 

mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår