Gå til innhold

Lynol i bensinen

Ranger emnet

realace

Anbefalte innlegg

Men tilbake til topic, ha annet er det i lynolen da utenom toulene, må foresten bli jævli dyrt å fylle lynol på tanken.

Umek

Lynol består av ca. 80-90% Toulene og 10-20% Xylene

Dyrt å kjøpe 1 dl oktanbooster til 70kr og når det ikke virker

1L Lynol koster ca.80kr i en butikk, du får den rimligere i større mengder hos spesialist leverandører

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp... Visste ikke at du var her derimot.. :)

Special Tool fra Rennlist kjører 40% toulene/60% 94oct( RON 100) i 951'en sin,fast,24/7...

Det var forsåvidt han jeg hadde i tankene. Alle er enig i at blandingsforholdet han bruker er høyt. Må kanskje så mye til for å hente ut over 500hk på bakhjulene av en 20 år gammel 2.5L rekkefirer. Uansett er neste målet hans 600hk og da må det nok en del ekstra jobb til.

Når det gjelder X/Ts påvirkning på gummislanger snakket jeg med en som la diverse slanger i T et par dager og la merke til at stoffet spiser slangene. Jeg for min del kommer ikke til å kjøre stoffet gjennom min motor før jeg har fått byttet ut slangene. Bensinslangene på 944 går rett over eksosmanifolden så lekkasjer må unngås for enhver pris.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Toulenen som står hos oss kom på ca 20kr pr liter, skal få tak i jæ... billig lynol for å slå den.

Men det var jo for kjøp an 2 fat også da.

Gi gass karer.

Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forsåvidt han jeg hadde i tankene. Alle er enig i at blandingsforholdet han bruker er høyt. Må kanskje så mye til for å hente ut over 500hk på bakhjulene av en 20 år gammel 2.5L rekkefirer. Uansett er neste målet hans 600hk og da må det nok en del ekstra jobb til.

Når det gjelder X/Ts påvirkning på gummislanger snakket jeg med en som la diverse slanger i T et par dager og la merke til at stoffet spiser slangene. Jeg for min del kommer ikke til å kjøre stoffet gjennom min motor før jeg har fått byttet ut slangene. Bensinslangene på 944 går rett over eksosmanifolden så lekkasjer må unngås for enhver pris.

Må være i ett ekstremt høyt blandingsforhold det da? Ifølge andre sider er Toulene ett stoff som eksisterer i bensinen fra før. Da burde det ikke være noe problem

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Toulenen som står hos oss kom på ca 20kr pr liter, skal få tak i jæ... billig lynol for å slå den.

Men det var jo for kjøp an 2 fat også da.

Gi gass karer.

Umek

Du får starte å lage rakettbensin og selge da vetø :) Men jeg lurer på om Toulene oppfører seg på samme måte som bensin slik at oktanen synker over tid?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider