Stingah Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hei Jeg skal bygge to stk subkasser (12" elementer) som jeg skal ha i bagasjerommet. Det skal stå en i hvert hjørne (stående mot stolryggen) vendt mot bakluka. De skal være trekantet, nokså lik denne: (sorry spnDude om du blir sint for at jeg bruker bildet ditt) :) Forskjellen er at det kun skal være ett element i hver istede for 3 som på bildet. Så kommer selve konstruksjonsidèen: Skal legge alu-folie i hvert hjørne for så å fylle opp med byggeskum. Vente til det er tørt og så skjære til slik jeg vil ha. Legge glassfiber utpå, pusse og sparkle. Og så grunne og lakkere. Trenger en del tips og triks iom at dette er min førstegangs-støyp. Har og tenkt på å lage forhøyning ut mot elementene, slik som det er på bildet. Men tenkte jeg skulle gjøre dette med en ring på størrelse med elementet. Legge den utpå klumpen av byggeskum og trekke på et lag glassfiberduk og forme det bra. Setter kjempestor pris på svar. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Noe slikt? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 heh.. ja, noe slikt.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hva likte du isje tegningå mi :hammer Joda blir bra det! Bare pass på at du får riktig volum. Hva er det du skal sparkle forresten? Fronten? Skal du kun bruke glasfiber til hele kassen? Eller slik http://www.engenaudio.com/2004/Img_0095.jpg Han duden sin bil. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=29621&page=1&pp=15 Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville brukt spon / mdf på rette flater (Gulv, sidevegger) og kun fronten i glassfiber. Glassfiber gir ikke god lyd... men det gjør spon / mdf, fordi det er så mykt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville brukt spon / mdf på rette flater (Gulv, sidevegger) og kun fronten i glassfiber.Glassfiber gir ikke god lyd... men det gjør spon / mdf, fordi det er så mykt. ER det mykt, Laaars?:\ Det brukes jo spon og mdf fordi det er så tett da... hellothere Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 skal lage hele i glassfiber ja, for å få 100% passform. Slik blir det bare :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hva likte du isje tegningå mi :hammer Joda blir bra det! Bare pass på at du får riktig volum. Hva er det du skal sparkle forresten? Fronten? Skal du kun bruke glasfiber til hele kassen? Eller slik http://www.engenaudio.com/2004/Img_0095.jpg Han duden sin bil. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=29621&page=1&pp=15 Noe mere slik den første der.. Skal kun ha høytalerne da, + at det skal være litt mere "form" på dem, og ikke fullt så stor.. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 For all del bruk MDF der det ikke skal være runde former! For hvis du ikke får ut all lufta av glassfiberen så høres det ut som om du har grus i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 skal gjøre det.. blir nok å bruke spon men.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg