Weezel Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hei. Har muligens fått tak i en delebil med kjørecomputer, det jeg lurer på er om jeg kan bruke det orginale ledningsnettet som går til dashbordet nå på et dashbord med kjørecomputer? Denne bilen har nok ikke airbag, så da mangler airbag lyset i dashen ivertfall, så det kjekkeste hadde vært å kunne ta -kun- kjørecomputermodulen ut av dashet og sette inn. Noen som har noen erfaringer på 460 der? (Delebilen er en 480ES) -Nicolai Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Har ikke noe erfaring med dette jeg, men har veldig lyst til å gjøre det selv i min bil. Alle Turbo bilene hadde vist dette som standard utenom 1996 modellene, og selvfølgelig er min fra 96.. Tror i hvertfall du må ha elektrisk speedometer da alle med kjørekomputer har det. Vet ikke om du har elektrisk eller vaier i din bil. I tillegg må du jo ha denne bryteren på dashbordet som du må få ledningen til å legge opp. Hvis ikke jeg husker helt feil tror jeg alle ledningene var i kontakten på min med elektrisk speedometer, men er ikke sikker. Er to kontakter bak der. Må vel også ha endel følere som oljetrykk og utendørs temp. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Jeg har wire til selve speedometeret ja, men er en komplett delebil isåfall, så skulle vel kunne klart å bygge om dette også, har du noe info om hvor omfattende det er? Må vel til med noe ekstra drev i girkassa kansje? Knappen som "velger" er også med :) Bakpå speedometeret mitt sitter det en 16 pins og en med noen færre pin's om ikke jeg husker helt feil, samt da wiren. Har du noe bilde av hvordan speedometeret ditt ser ut bak? Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Vet ike helt hva du kan jeg. Er to 24 pins kontakter inn på mitt speedometer. Vil jo tro at du i hvertfall må bytte slik at du får elektrisk speedometer. Må bytte føleren eller det i girkassen til elektrisk vil jeg tro. Ser at selve kjørekompuder delen har samme delenummer på 460 og 480 av noen modeller. Hva slags model er bilen det skal inn i, og hva er delebilen? Legger ved et bilde av hvordan det ser ut bak og et hvordan det ser ut foran. Har sett at noen ser litt forskjellige ut. Annen skrift på tallene og litt sånt. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hmm, såpass ja, det er helt forskjellig fra mitt bak, kretskortet mitt er tynn tynn bøyelig plast, og helt andre typer kontakter. Delebilen er en 87 mod, mens min er 96 mod. Hvis jeg kjøper den, så blir det vel til at jeg tar setene bare da, og muligens plukker ut noe annet stasj, (ES modell, den 480'n) Får ta en titt bakpå instrumentene på den også, kunne jo vært en mulighet for deg å bruke det kansje ;) Gir tilbakemelding dersom jeg handler den :) Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Jepp, kan godt gi tilbakemeldig til meg hvis du kjøper den. Har hele tiden vært på jakt etter kjørekomputer, men må liksom rundt å se i bilen for å se om det er det. Aldri noen huggere som vet om bilen har det eller ikke. Men du har altså 96 model med speddometer med vaier da? Kanskje bare turboen som har elektrisk da. Ser egentlig ut som alle bilene uten kjørekomputer skal ha vaier styrt speedo i Vadis og Haynes boka. Mulig min har elektrisk fordi turbo utgaven alltid har hatt det med kjørkomputer, men at de i 1996 bare fjernet kjørkomputeren og satte inn analog tank og temp måler. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Har undersøkt litt mer om dette med ombygning til kjørekomputer nå. Fikk meg et komplett instrument med kjørekomputer og info bryteren sammen med en del annet dill for 50 kroner, så fant ut at det var jo ikke noe å tape på det. Satt jo 14 pærer til varsellysene der bak som funker, og når volvo skal ha 39,- per stk kan jeg heller bytte litt oftere fordi det er noen gamle pærer. Prøvde å sette det inn i bilen min, og kjørekomputeren funker, men det er værre med resten av instrumentet. Turteller funket den ene gangen etter ca 30 sek på tomgang, men har ikke funket etter det. Speedometeret har det aldri vært liv i, og varsellysene lyser helt feil, i tilegg forsvinner alt lys i dashen når jeg setter på fulle lys, og hele den nederse rekka med varsellys lyser :hammer Tror grunnen til dette er at det gamle instrumentet hadde grønn og grå farge på kontaktene, mens det som jeg fikk med kjørekomputer fra en 1988 Volvo 480 hadde gul og blå. Etter hva jeg har lest meg frem til må de ha samme fargen. Enda ikke gitt opp om å få meg kjørekomputer, så blir vel litt mer prøving med det jeg har. Prøver å finne et instrument fra en med 60 liters bensin tank, og som har grå og grønn tilkobling nå. Vet du hva slags farger tilkoblingene hadde på den 87 modellen du så på som delebil? Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Hei, nei, jeg vet desverre ikke hvilke farger det var :\ Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg