Gå til innhold

E28 535i eksosanlegg, billig billig!

Ranger emnet

Jensemann

Anbefalte innlegg

Ettersom eksosanlegget mitt ble pulverisert, hørte jeg på prisen for ett nytt på mekonomen. De ville ha 10000kr! Det syntes jeg var vanvittig, og lurte på om noen kanskje visste om noen betraktelig billigere..?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deler på torshov og skru det sammen selv, hvis du ikke kan sveise eller har tilgang på apparat, da sveiser du det sammen i stedet, kjøp overgang fra 2 rør som det er på e28 til 1 rør, 2.5 tom blir bra. ca 1500 kr blir det vel i deler.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deler på torshov og skru det sammen selv, hvis du ikke kan sveise eller har tilgang på apparat, da sveiser du det sammen i stedet, kjøp overgang fra 2 rør som det er på e28 til 1 rør, 2.5 tom blir bra. ca 1500 kr blir det vel i deler.

Torshov blir litt vanskelig da jeg bor på karmøy, ca en million mil fra nærmeste Torshov butikk. Var derimot på bilxtra å handla rustfrie rør i dag da. Blir dobbelt 2 toms hele veien. Pluss to lyddempere. Var meget slanke å så ut som noe raka rørs greier. Gidda ikke å måle opp så tidlig om morgenen, så det blir vel som det blir. Ble 2800kr ca.

Har hørt noe om at man får best mulig lyd ved å samle lyden fra alle 6 sylindre i et utblås bak. Vet du om det stemmer?

Forresten de to røra fra downpipen(eller hva det heter) er 2" eller?

Edit: Blir nok til at delene skrus sammen med klemmer og brukes monteringspasta på. Har tilgang på sveiseapparat og sveiser ja, men ser jo om det blir nødvendig.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider