Gå til innhold

Audi 100 2,3 91 mod

Ranger emnet


rlsa

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta en 91 mod Audi 100 2,3 som har gått 167 00 km, i innbytte mot min passat, men jeg har ikke peiling på audi 100...

 

Hva er de verdt?

 

Hvilke feil er det jeg skal se etter?

 

Er det gode motorer?

 

Går ut ifra at dette er type C4? Hva de er verdt kommer an på bilens stand og hvor langt den er kjørt. Denne du sikter til er LITE kjørt, motoren er skuddsikker, rekkefemmer på 2309 ccm3, KE3-Jetronic innsprut med til dels selvjusterende tenning. Går ut ifra at motorkoden er NG eller AAR.

Bilen er et sikkert kjøp med komfort i høysetet.

Eneste svakhet jeg vet om er at listene på framdørene har en tendens til å skrape hull i lakken, ruster ikke av den grunn da bilen er helgalvanisert, men er fortsatt lite trivelig.

Bremsecalipperene bak varer ikke evig da håndbremsdelen har en tendens til å henge seg opp om brekket aldri brukes. Litt smurning et par ganger i året gjør susen. Jeg har aldri hatt problemer med dette, men kjenner til problemet.

Å skifte registerreim er en omfattende jobb, men langt fra så dyrt som på flere andre biler. Gjør du jobben selv skifter du reim, strammehjul og vannpumpe for kr 1800,-

 

Jeg kan på det sterkeste anbefale denne biltypen, eier en lik selv som jeg er strålende fornøyd med og IKKE skal kvitte meg med:)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo veldig bra ut:)

Den bilen jeg kansje skal bytte med, er nytypen ja. En sedan.

Men tror du bilen er verdt 50 000, hvis km stand stemmer og at den ser noenlunde bra? Det står ca. 167 000 km speedometeret...

 

Eieren sa at den var veldig fin innvendig, men at den trengte litt rubbing og polering utvendig...

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo veldig bra ut:)

Den bilen jeg kansje skal bytte med, er nytypen ja. En sedan.

Men tror du bilen er verdt 50 000, hvis km stand stemmer og at den ser noenlunde bra? Det står ca. 167 000 km speedometeret...

 

Eieren sa at den var veldig fin innvendig, men at den trengte litt rubbing og polering utvendig...

 

Om km-standen er korrekt og bilen ser bra ut både utvendig og innvendig, kan nok bilen være verdt 50000. Det som også er viktig er motorens tilstand. Får denne skikkelig olje burde 500000 km gå knirkefritt. Uansett vil verdens beste motor bli utslitt forholdsvis fort om den ikke får skikkelig stell, et utfylt servicehefte er ikke å forakte...

 

VAG-gruppe brukte en stund Castrol-olje som var aggresiv på gummideler. Dette resulterte i at ventiltetningene mistet elastisiteten og at motorene begynte å bruke olje. Om slikt skjer er motoren like god, men oljeforbruk over normalen kan være irriterende. Å skifte tetningene koster under 200 kr men det er litt jobb å skifte de. Disse kan skiftes uten å ta av toppen, og man skifter da samtidig ventilløfterene som er hydrauliske. Disse varer heller ikke evig, ikke på noen biler! Nye originale løptere selges av http://www.veloxmotor.com for kr 162/stk, dette er ca halv pris av det Møller tar.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår