AlpineBMW Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hei.. Driver å ser på litt nytt bilstereo.. Lurer derfor på om det er noen som har noe erfaring med rørforsterkere i bil.. Fordeler og ulemper og diverse.. De jeg ser på er fra Planet Audio, vet desverre ikke nummeret/navnet på de.. Håper det er noen som har noen innspill om dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hei.. Driver å ser på litt nytt bilstereo.. Lurer derfor på om det er noen som har noe erfaring med rørforsterkere i bil.. Fordeler og ulemper og diverse.. De jeg ser på er fra Planet Audio, vet desverre ikke nummeret/navnet på de.. Håper det er noen som har noen innspill om dette.. Rørforsterkere fra Planet Audio ?? de har ihvertfall ikke det lenger, sjekket hjemmesiden deres. I ditt tilfelle ville jeg ha ringt til RH Semitronics og snakkes med Geir. De har hatt importen på Planet Audio i mange år og kan sikkert hjelpe deg med spørsmål... Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpineBMW Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Rørforsterkere fra Planet Audio ?? de har ihvertfall ikke det lenger, Det stemmer.. det er en forsterkerserie som er 4-5 år gammel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hei.. Driver å ser på litt nytt bilstereo.. Lurer derfor på om det er noen som har noe erfaring med rørforsterkere i bil.. Fordeler og ulemper og diverse.. De jeg ser på er fra Planet Audio, vet desverre ikke nummeret/navnet på de.. Håper det er noen som har noen innspill om dette.. Siden du bor i Farsund, regner jeg med at du har vært inne hos Sveinung på Maxwell. Vet at han har flere gamle Planet Audio forsterkere. Tror ikke det finnes mange butikker i dag med et så pass bra utvalg i "old school" produkter. Noen som er veldig viktig, er at du ikke sammenlikner disse med dagens Planet Audio Det er 2 ulike verdener. Disse gamle PA forsterkerne med rør er meget spennede saker, og holder rent teknisk en høyere kvalitet enn dagens Planet Audio. Det er bare viktig å huske på at rørbaserte bilforsterkere er hybrider, med få unntak, og er ikke fullverdige rørkonstruksjoner. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Planet Audio HVT7150, 2 x 150 watt hybrid vacuum tube amplifier og Planet Audio HVT752, 2 x 50 watt hybrid vacuum tube amplifier er vel de du mener, hører at andre sier at de skalvære vellydende men som mr Sq sier så er dette hybride forsterkere og skal det være av bedre slag må de "pares" med Moosfet utganger... da de har en mer likt distorsjon karakterisktik rund harmoniske forvrengning. Ellers er ikke PWM noe overdimensjonert heller, men bare for å få sagt: jeg har ikke hørt dem før... Har bilde av nevnte modellene men jeg kan rett og slett ikke bli begreiste av det jeg ser, dessuten er mikofoni rørenes største fiende selv i stille og nøye "hjemme anlegg" og som sagt på disse bildene av bil ampene er ikke noe spesielt oppheng som tar høyde for den litt røffere mekaniske påkjenning som er i en bil i tilleg fra trøkket/vribrasjoner som bassene vil gi eventuelt... jeg setter inn bildene forresten så dere ser hva jeg mener... violin Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Microfoni er alltid et problem man må ta hensyn til, og er hovedgrunnen til at man skjeldent benytter effektrør i bil. Drømmen min ville være en 845 basert rørløsning, men det lar seg desverre ikke gjøre på en fornuftig måte. Rørforsterkere er ikke akkurat verdens mest stabile konstuksjoner, hvertfall ikke en ren rørkonstruksjon, men i min verden er det ikke noe som kan måle seg. Desverre er det ofte slik med endel hybrid konstruksjoner at den eneste grunnen til at røret er introdusert, er for å prøve å oppnå en forvregningskarakteristikk lik en rørforsterker. Det blir i mine øyne feil. Hybridkonstruksjoner kan absolutt være vellydende, ingen tvil om det, men dem må være konstruert av de riktige grunner. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 det mest "uvanlig" her synes jeg er at det er faktsik halvledere IC kretser som er foran selv linje rør forsterkeren.... :hammer trodde faktisk at rørene skulle ta seg av selve linje ingangs delen egentlig... flushit den rør "bilforsterkere" som har "imponert" meg er en Tru Audio -hvis jeg ikke husker feil.. hvar det det Earthquake Pål?-- men så kostet en god del x ganger mer enn PA.... babyhmm? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 det mest "uvanlig" her synes jeg er at det er faktsik halvledere IC kretser som er foran selv linje rør forsterkeren.... :hammer trodde faktisk at rørene skulle ta seg av selve linje ingangs delen egentlig... flushit den rør "bilforsterkere" som har "imponert" meg er en Tru Audio -hvis jeg ikke husker feil.. hvar det det Earthquake Pål?-- men så kostet en god del x ganger mer enn AP.... babyhmm? Rørene er der tydligvis kun for å gi forsterkeren en viss forvregningkarakteristikk ser det ut til. Har faktisk aldri hørt disse forsterkerne selv, kun et par andre Planet Audio fra samme tidsrom, som jeg syntes funket ganske greit. Moro at du hadde bilder av innmaten, for den har jeg ikke sett. Den Tru serien som benytter rør, ser utrolig fristende ut, håper jeg en gang får muligheten til å få en lytt på disse. Jeg er pesolig også svært interessert i å se hva HSS Fidelity sin HT230 kan få til. KT88 er et morsomt utgangsrør, særlig i singel ended kl A. Den ser litt skummel ut, men regner med at dem har gjort tester for å verifisere holdbarheten, og funksjonaliteten i bil. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det er synd alle slike "litt utenom det vanlige" modeller ikke lages lenger. Men unntakene finnes, Buttler Audio har vel noe rør og TRU Technology C-7.2AT er en ren rør forsterker, C-7.2T er en hybrid. Begge er svært støyfrie og mikrofoni er ikke et problem:) Beklager litt dårlig bilde, men har noen bedre av innmaten på jobben som jeg kan legge ut hvis noen er sugene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 den ja! sende meg høyoppløsnings bilder!! cheers av innmaten self!! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
red-5 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Disse var det mange som hadde våte drømmer om på 90 tallet. Tror de holder koken ennå: http://www.milbert.com/ Siter http://www.bilstereoexperten.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Hvis du skal ha amp'er som funker, kontakt Soundtek! :) Fått montert actuatorene enda da? :) Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Jeg kjørte inntil for en uke siden med en Milbert BaM-1035ab (ombygget av Jarle Eng - består av 5stk BaM-235ab med felles strømforsyning) i bilen og jeg må helt ærlig si at selv om det høres bra ut finnes det mye forsterkeri uten rør til bil der ute som låter bedre. Etter min mening er dette kun for dem som lengter tilbake til "hvordan lyd var før" - jeg vet min mening ikke er "politisk korrekt" her inne, men feck that.Klart det er spesiellt, men jammen er det mye "hype" over det å ha rørforsterkere i bil. Jeg skal kvitte meg med min av samme grunner som matador nevner vedrørende oppheng og liknende. "Flere rørbytter senere feiget Zettie ut" ville vel være tittelen på boken. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpineBMW Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Hvis du skal ha amp'er som funker, kontakt Soundtek! :) Fått montert actuatorene enda da? :) Heisann.. actuatorene ligger nok enda å støver ned i kjelleren, men nå har jeg og jonny en handel på gang, så blir ikke så lenge til de skal brukes forhåpentligvis.. Er nok noen soundtek amp'er inne i bildet der ja.. hehe.. cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Å? Blir det Profile-amp'er? ;) Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg