Gå til innhold

Hva skal jeg velge: Bilstein eller koni??

Ranger emnet


R-242tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har god erfaring med Bilstein.. men koni er ikke dårlig for å ha sakt det.

Men hvis du skal ha bilen så stiv så mulig. prøv å få tak i

de gule R-Sport demperne.. de er råååå ...

men noe stump for kvardags, det er nå min mening..

 

mvh

Lages jo fortsatt R-sport dempere i dag, men de har byttet navn til deCarbon, er vanskelig å finne gode gule r-sport i dag, de fleste hart gått sine mil, spesielt bakdemperne, plages me lekasje på simringen "har jeg hørt men aldri sett da" men som jeg sier så er det deCarbon som lager dem i dag ;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lages jo fortsatt R-sport dempere i dag, men de har byttet navn til deCarbon, er vanskelig å finne gode gule r-sport i dag, de fleste hart gått sine mil, spesielt bakdemperne, plages me lekasje på simringen "har jeg hørt men aldri sett da" men som jeg sier så er det deCarbon som lager dem i dag ;)

hvem selger dem og hva koster dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg Bilstein Sprint dempere nå. De er kortere enn vanlige støtdempere, tilpasset senka biler.

Hva jeg har fått inntrykk av stiller Bilstein og Gule Koni ganske likt. Bilstein er litt bedre for kjøring på gata og holder visstnok litt bedre.

Fordelen med Gule Koni er at du kan stille dem kjapt og enkelt, så hvis du kjører en del på bane kan jo det være greit. Da er det bare å stille dem så har du vips en råstiv bil perfekt for banen! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gule koni sport er da fine gardine!

jeg kjører på de selv, på hardest instilling, 24mm stabstag fremme, polyurethane foringer, omp tårnhus-stag, gt-stag, ambulansestag, 225/45 dekk, etc..

bilen er STIV SOM FAN!

 

de som vil ha stivere bil en dette, kan kjøre på felgen.

 

EDIT:

Om det er krengnings-stiv du tenker på, er det stabstag du må bytte først!!

25mm fra IPD feks!! ET HAV AV FORSKJELL!!

samt bytt til superflex foringer, hiv på div. stags, gå lavere profil på dekk, etc.

så bytter du dempere og fjærer..

 

ikke kjøp dempere og fjærer for å hindre krengning, da angriper du i feil ende!

dog, ville jeg byttet vekk fra originale oljedempere med midnre du skal drive med dragracing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår