Gå til innhold

Hva skal jeg velge: Bilstein eller koni??

Ranger emnet


R-242tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kommer igjen en gang til her..har noen kompiser i rally miljøet, og det var han ene som overtalte meg til å kjøpe bilstein! har kun hørt 1 som har vært misfornøyd med de, og det er refinement ! her p åforumet, hans bakdempere røyk vist rimelig fort, men etter hva jeg har hørt har han bare fått en mandagsdemper!

 

*men det skal jo sies at bilstein ligger i prisklassen over, men med dempere er det vel som med alt annet; man får hva man betaler for;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
jeg kommer igjen en gang til her..har noen kompiser i rally miljøet, og det var han ene som overtalte meg til å kjøpe bilstein! har kun hørt 1 som har vært misfornøyd med de, og det er refinement ! her p åforumet, hans bakdempere røyk vist rimelig fort, men etter hva jeg har hørt har han bare fått en mandagsdemper!

 

*men det skal jo sies at bilstein ligger i prisklassen over, men med dempere er det vel som med alt annet; man får hva man betaler for;)

Det er jo bare 1000kr differanse!!

 

Men, ja..

Jeg har montert bilstein (kortere) bak nå, fremme monteres i dag.

Merket faktisk forskjell!!

 

For det første, er de jo 34mm kortere.

Før jeg monterte de, vr jeg riiimelig skeptisk, da de ikke oppfører seg på samme måte som koni, om du komprimerer de, uten fjær.

 

Men, monterte de, kjørte en liten tur og WOW!

Bilen er nå stiv bak, men mer komfortabel enn koni. Den hopper ikke så mye, merker det spesiellt på feks. brostein, jernbaneskinner, m.m. Men også når du feks. kjører ned fra en fartshump.

 

Med gule koni, så hoppet jeg bortover asfalten, på brostein var det rett og slett jævlig å kjøre.. Men bare å bytte bak til bilstein.. Ja, litt rart..

 

Virker som det krenger mindre også.

Er nesten som om gule koni kanskje har for mye retur.

 

 

Ps. det skal sies at mine gule koni var stillt på max!!

Jeg tror kanskje gule koni på max har mer retur enn de bilsteins, mens bilsteins har mer kompresjon..

 

Kan være jeg er helt på bærtur nå, selv om jeg er selvutnevnt rakettforsker.

 

Ps. Jeg er iallefall fornøyd++, men fremdeles er jo gule koni natt og dag i forhold til originale dempere!!

 

Skal også nevnes at jeg kjører på lav profil (225/35-18), så en med 16" felger og høyere profil, vil jo selvsagt ha en mer "dempet" opplevelse/differanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein sport koster 5000.- hos pedersens-racing, det er clubsport(kortere dempere) som koster 7000.-

 

Har lesjøfors fjærer og bilstein sport`s dempere.

Anbefales.

ja, bilstein sport er jo faktisk billigere enn koni.. koni koster 5700kr + frakt, fra bcb.no

 

jeg har clubsport til bilstein nå, mellomting mellom rally og racing, visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bilstein sport er jo faktisk billigere enn koni.. koni koster 5700kr + frakt, fra bcb.no

 

jeg har clubsport til bilstein nå, mellomting mellom rally og racing, visstnok.

 

Så Clubsport er litt hardere enn rally, og litt mykere enn racing?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Clubsport er litt hardere enn rally, og litt mykere enn racing?

Hmm, jeg bare siterer Pedersens :p

jeg vet ikke specs, men det var visst tre typer kortere dempere(?), club sport, rally og racing(?)..

Kan være jeg har misforstått, men de tre er i annen klasse enn øvrige bilstein og koster derfor mer..

 

Derimot, er neppe racing noe for feks. bergensveier, rally er neppe noe for fin asfalt, så clubsport tror jeg (personlig) er best for bergens-veier, som er en god blanding av rally og racing-veier. Vi har MEGET stygge veier noen steder.

 

Korriger meg gjerne om jeg har feil altså! Vil gjerne lære mer :-)

ps. bilstein heavy duty, som selges i usa, er noe helt annet også.. Lurer på om bilstein sport er bilstein heavy duty(?).

 

Det er iallefall mye dårligere enn CS'ene, men folk i USA kan ikke få tak i CS.

I usa koster HD 500$ vs gule koni på 600$ (snittpriser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår