Gå til innhold

tips, erfaringer ved bygging av 16v turbo.

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

Har nå skaffet meg en 2l 16v motor, som jeg har planer om å sette turbo på.

- tenkte å modifisere s2 innsug og manifold, og bruk s2 wastegate og turbo.

Sammen dette skal jeg bruke digifant ledningsnettet med større chip & dyser.

Noen som har gjort dette før og har tips om ting som man bør være ops på?

noen som har deler jeg kan trenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det meste om disse jobbene.. vil dere vite mer, så legg meg til på msn VW_vag16(at)hotmail.com så skal jeg fortelle dere alt dere vil vite om å gjøre denne jobben.. også hvor dere rimeligst kjøper delene til det og hvilke måter dette kan gjøres på.. finnes utalleige måter å bygge 16vT på.. alt fra 200 000 og 500 hk og til 5000 og 170....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du spør om kommer helt an på hvilken metode du velger.. total rebuild av motoren eller annet.. tenker frode rådet deg til 9A motor med høyere topppakning.. han er veldig glad i den :) ikke forsøkt det, men høres billig og lett ut på så ikke altfor høye effektuttak..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du spør om kommer helt an på hvilken metode du velger.. total rebuild av motoren eller annet.. tenker frode rådet deg til 9A motor med høyere topppakning.. han er veldig glad i den :) ikke forsøkt det, men høres billig og lett ut på så ikke altfor høye effektuttak..

 

det er 9a motoren jeg har ja, og akkuratt det du nevnte med toppakning er det jeg har tenkt å gjøre i først prosess. ;)

bare å klare å holde meg på 1barladetrykk som er problemet her;) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv begynt på dette prosjektet, hos meg blir det g60 blokk, 16vKR topp, med digifant sprut, 440cc/m dyser, s2 manifoil og s2 turbo, fuel rail fra 1,8t og modifisert rs2 insug. SNS turbo chip, s2 stempler og råder, cosworth intercooler, bensintrykksregulator i fra porsche, +++ (husker ikke alt i farta)

 

Tror det blir morsomt på treff til sommeren, så kan de som bygger i vinter sammenligne litt motorer osv;) Mye satser du på i effektuttak da?

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv begynt på dette prosjektet, hos meg blir det g60 blokk, 16vKR topp, med digifant sprut, 440cc/m dyser, s2 manifoil og s2 turbo, fuel rail fra 1,8t og modifisert rs2 insug. SNS turbo chip, s2 stempler og råder, cosworth intercooler, bensintrykksregulator i fra porsche, +++ (husker ikke alt i farta)

 

Tror det blir morsomt på treff til sommeren, så kan de som bygger i vinter sammenligne litt motorer osv;) Mye satser du på i effektuttak da?

Du er klar over at s2 stempler på freses i for å få tilpasset de til underspylerene som er på 16v ? må ta endel av skjørtekanten og så veie dem inn i forhold til hverandre.. ikke vits i råder fra 20v motorene egentlig.. samme styrke som 16v rådene..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår