Gå til innhold

tips, erfaringer ved bygging av 16v turbo.

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en 16v abk blokk som er 2l.. borret opp til 83mm borring med smidde jrc stempler og originale råder.. der min begrensning i blokken ligger.. rett rundt 300hk tenker jeg siden det er de lange rådene til 2l som blir noe svakere enn de korte kr/s2 rådene.. neddreidde stempler er kun til bruk ved moderate uttak så vidt jeg vet.. s2 stempler fungerer greit det.. som jeg vet, så hadde vel dan henning god aktiv hjelp fra en meget dyktig far innen motoryrket.. forsåvidt ikke noe problem å gjøre selv uansett..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Passat kassen du snakker om, mest sannsynlig da det er samme type kasse som G60. Klarer du å få den gamle kassen din til å holde med G60 motor skal nok dette gå bra

 

 

Jeg kjører foreløpig med 1.8kassa til ventoen. girkassen som fulgte med i delebilen var automat o helt uaktuelt. Tenkte å få tak i en 16v kasse og kjøpe clutch til den. og hvordan det vil funke er det vel bare å utforske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår