Gå til innhold

klarer dette batteriet min stereo ?

Ranger emnet

Margarus

Anbefalte innlegg

hei

har muligheten til og kjøpe meg ett helt nytt " Exide Maxxima 900 deep cycle " batteri til bilen min.

dette pga mitt orginale gammle 65ah batteri har tatt kvelden for andre gang nå. det tapper seg ut med en gang. samt lys etc blinker nor subben dunker og spillren kutter seg av og på nor jeg bimmer eller tar på fjern lys. det er tegn på at det er mangel på strøm

trenger da ett stabilt batteri som tåler litt bank

kan dette holde for meg Exide Maxxima 900 Deep Cycle

tenker på AH noen som vet hvormange ah det er på ?

stereo består av

caliber 4x75W RMS den driver

2 10" subber som er parralell koblet og videre brokoblet på amp

2 6x9 på 2 andre kanalene

skikkelig caliber kabel kit.

jvc mp3 spiller

2 diskanter framme.

det jeg trenger er rett å slett ett batteri som kan levere denne strømmen jeg trenger så jeg slipper flere morgnere jeg skal på jobb og batt er flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man oppnår jo best resultat ved å bruke pluss og minus hele veien....

spenningstap osv...

Oppnår nok IKKE best resultat ved å bruke minus fra batteriet til forsterker.

Jord skal være så kort som mulig.

BTW: Han mente jord fra batteri til chassis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva er da totalt tykkest, jordingskabelen din frem til batteriet, eller alt metallet på bilen? ;)

å koble til chassi vil faktisk gi mindre spenningstap om det er gode jordforbindelser i hele bilen. :)

Eneste problemet her er spenningsforskjeller i chassiet, som kommer at at alt i bilen er jordet i chassiet, så når man f.eks. bremser, så benytter bremselysene seg av chassiet som jord de og.. Som følge av spenningsforskjeller, blir det potensialforskjell for jord til forsterker og jord til spiller, noe som igjen avler støy..

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider