Mystiske Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 tenkte jeg skulle kjøpe noen deler til bilen på ebay, de har jo masse deler til amcar der. Det jeg lurer på er om jeg må betale moms på 25 prosent og fortollingsgebyr til posten på opptil 175 kr hvis prisen på delen overstiger 200 kr. tollgrensa på netthandel er jo på 200 spenn. Noen som veit noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corvette Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Hallo...... mye bra på ebay... Søpr om de som skal sende deg det du skal ha kan skrive at den delen er vert litt mindre enn det den er silk at du slipper moms dritet. Er en del som går med på det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 hørte med en kompis i dag,handlet grenrør og effektannlegg der, kom etter 5 dager, pris..2500,helt sykt.. må sjekke det ut selv,, vært skeptisk før,men det er sykt billig, er 3 tomc med 4 bag:) koster 8 i norge Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystiske Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 kan jo bli faen så dyrt hvis moms å dritt skal legges til prisen på delen. 200 spenn, hva faen er det? får jo nesten ikke en DVD til den prisen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Jeg har etterhvert kjøpt masse deler fra USA. Ikke på Ebay, men fra andre. Normalt sett kan du regne med å få delene inn for ca 10-11 kr pr dollar inkludert frakt og moms. På ting med stort volum i forhold til vekt som f.eks headers kan frakten bli høyere selvsagt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 kan sikkert bli dyrt og,men ikke hørt om noen som har fått komplett eksos og gren rør for 2500 på døra..er en 200sx,skal ta noen bilder når han kommer på besøk..jeg skal prøve det ut,men var av et firma på e bay..har ikke navnet på firmaet,men 5 dager og på døra er sevice Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Er fin fint å handle på ebay, bara få deg en Pay Pal konto så betaler du med visa kortet på nettet. De fleste på ebay godtar det og er somregel altid medgjørlige på å jukse litt i "item value" feltet på frakt seddelen. Lykke til Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 De fleste selgere som bruker paypal krever at du har samme adresse på kortet som shipping adressen. jeg har bare dårlig erfarenhet med paypal. foreksempel så handlet jeg noen baklykter. kontoet ble trukket, så ble pengene sendt tilbake med begrunnelse at adressene ikke var de samme (kort og shippingadresse). etter 4 uker fikk jeg så et krav fra selger som mente jeg hadde bestilt varene men ikke betalt. i mellomtiden hadde jeg kjøpt noen andre baklykter. Jeg betalte selfølgeligen ikke, det hade gått en måned fra selger sendte tilbake pengene til han varslet at jeg måte betale. hele afæren sluttet med at jeg ble bannet fra e-bay. Man kan selfølgelig åpne et nytt konto men e-bay bruker jeg nå bare til store ting som motor og gearkasse (kanskje). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg har ikke prøvd Ebay ennå. Ved etpar anledninger har jeg mailet selger og spurt han godtar bud fra utlandet. Da har jeg fått til svar at de selger kun innenlands. Kan være greit å kontakte selger vedrørende slikt før man byr. Erfaringen over viser at Paypal systemet ikke er enkelt å kombinere med JetCarrier løsningen på transport, og det er jo synd. Når det gjelder brukte deler har jeg kjøpt det direkte fra huggere (motor) og det gikk ihvertfall greit. Jeg blir litt stressa av disse auksjonsgreiene. For eksempel søkte jeg endel på Ebay etter T56 gearkasser. Selgerne var ofte så sene med å svare på spørsmål at kassa for lengst var solgt før jeg visste om det var noe jeg kunne bruke. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianmh Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Ærlighet varer ikke lengst.. Staten har lite behov for dine penger til deler til din bil.. De fortjener ikke ei krone av det heller... Ikke oppgi den riktige prisen! Siter smil til verden, og verden gir deg en på tryne og lurer på hva FAEN du smiler av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg