Gå til innhold

Nytt anlegg - Budsjett på 30k

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

God lyd, og så høyt budsjett? Er vel neppe noe problem! :)

 

Hva med JL Audio all over?

 

Evt. Boston Accoustics/Dynaudio frontsett? Hørt mye skryt av disse, men har dessverre ikke hørt dem selv...

 

Som du skriver over her, er det mye kulere å ha noe som ikke er "oppbrukt". Dessverre har Focal, Helix, Audison, Alpine & Co fått litt for mange "brukere", etter mitt syn. Mye gøyere å bygge noe som låter KONGE av noe som er mer "ukjent".

 

Så kan man overraske folk med god lyd, og få "dæven så fet lyd, bedre enn Focalsettene jeg har hørt!", fremfor "så klart spiller det bra, du har jo Focal...".

 

Utvalget i Norge er så alt for snevert! :P

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva med:

 

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

 

100004 Morel Pulse 6. 6,5" 2-way system. Pris pr. par NOK 2090.00 NOK

100033 Morel Elate 10. 10" subwoofer, 75mm vc, hybrid. Pris pr. stk NOK 2540.00

100027 Morel HCW 6,5. 6,5" kickbass, 75mm vc, hybrid. Pris pr. par NOK 2970.00

100101 Sinfoni AMPLItude 50.4x NOK 9398.00

100097 Sinfoni AMPLItude 150.2x med delefilter NOK 8698.00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt NOK 28236.00

 

Da har du :

1 frontsett 6.5"

1 sett 6.5" midbass

2 stk. 10"

1 stk. 4 kanaler

1 stk. 2 kanaler.

DA har du bra lyd...

 

 

Sorry, men det der henger jo ikke på greip. Forsterkere til 18.000, frontsett til 2?

 

Bare nevner det, ass. :P

 

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver over her, er det mye kulere å ha noe som ikke er "oppbrukt". Dessverre har Focal, Helix, Audison, Alpine & Co fått litt for mange "brukere", etter mitt syn. Mye gøyere å bygge noe som låter KONGE av noe som er mer "ukjent".

 

Dette er vel produkter som Aldri blir opprukt, er vel en grunn for at det er mange brukere ..

Men du ramser jo opp kvalitets produkter og noen ønsker jo det også .

 

Legger da også til at JL Audio, Boston Accoustics/Dynaudio sikkert er topp også .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulse 6 frontsettet er ulv i fåreklær hva prisen angår...

kunne godt ha anbefalt en sony 4 kanaler til å drive morel sakene men... det vil vi vel ikke? ;);)

 

Hvorfor henger det ikke på greip egentlig?

 

Kan jo lage en ny en med Elate eller Hybrid Ovation frontsett men da ender han ett godt stykke over 30k da.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kaste inn SEAS også jeg. Klarte for noen måneder siden å brenne ene Focal K2P 6.5"s midbassen min(J#&¤/%¤ boss forsterker!!!!!!) og bytta da begge ut med SEAS reference 6.5"ere. Personlig synes jeg faktisk de var bedre en K2Pene.... litt sketchy montering, se på bilgalleri.net og finn en liten søt sort 85 modell corolla og se selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lyd, og så høyt budsjett? Er vel neppe noe problem! :)

 

Hva med JL Audio all over?

 

Evt. Boston Accoustics/Dynaudio frontsett? Hørt mye skryt av disse, men har dessverre ikke hørt dem selv...

 

Som du skriver over her, er det mye kulere å ha noe som ikke er "oppbrukt". Dessverre har Focal, Helix, Audison, Alpine & Co fått litt for mange "brukere", etter mitt syn. Mye gøyere å bygge noe som låter KONGE av noe som er mer "ukjent".

 

Så kan man overraske folk med god lyd, og få "dæven så fet lyd, bedre enn Focalsettene jeg har hørt!", fremfor "så klart spiller det bra, du har jo Focal...".

 

Utvalget i Norge er så alt for snevert! :P

 

mvh

Jan Rune

 

når du nevner jl audio, er vist subene og sub forsterkerne helt rått, men komp sett og fullrange forsterkerne holder vist ikke helt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men det der henger jo ikke på greip. Forsterkere til 18.000, frontsett til 2?

 

Bare nevner det, ass. :P

 

Mvh

Jan Rune

 

Nå blir jo det oppsettet et slags 2,5-veis oppsett når han har de ekstra 6,5" kickbassene...og da er man da faktisk oppe i 5000,- i frontsett...

 

Så ikke kom her og kom her! :D

 

Edit: La meg legge til at trådstarter, du har PM! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et forslag jeg også.

Utstyr listet her er produkter jeg har testet i egen bil, eller venner og familie's..

 

Hertz HSK165 Bilde

 

Hertz HX250 3D Diagram

 

Helix Esprit 500 Bilde

 

Hertz/Helix er oppsettet jeg har i bilen pr.idag, og som jeg konkurerte innen EMMA med iår.

 

JLaudio 10/13W7 Infoside

 

JLaudio Forsterkere Infoside

 

Når det gjelder hoved enhet er det kun et merke jeg vil anbefale utifra personlig erfaring og det er Pioneer.

Pioneer P9R med ekstern DSP er jo et alternativ?

 

Alpine hoved enhet er ikke feil det heller...:)

 

Priser har jeg ikke tatt med siden alle offisielle priser er veil., og ALLE forhandlere kan gi liten eller stor rabbatt på disse..

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha bra lyd så fokuser deg på å få Frontsettet til å funke i bilen din først!! kabler, delefiltere, montering, løse deksler etc .. masse å tenke på der før du tar deg av bassen..

Sats på INFINITY for det er bra !!

 

ang. basskasse og ren lyd, egentlig så er jo 12" altfor stort for bruk i bil, men det blir rå bass ut av sånt ..

sats på 2 x 10" i lukket kasse..

 

ps: ikke glem en Kondis ;) hehehehe

 

Du og den kondisen din...

 

Ja gutta, jeg vet at frontsettet er viktigst. Er vel kanskje derfor jeg har satt opp at det er det eneste jeg skal ha og.

 

Men skal høre litt på no morel-saker til onsdag. Gleder meg :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men hvordan er Hertz basselementer? .....

 

Jeg fikk iallefall en AHA?!! opplevelse når jeg testet dem første gangen!!:)

 

Har hørt mange bassere av forskjellige merker, og Hertz er like bra som, eller bedre en det meste som finnes i samme prisklasse.

 

Men det råeste jeg har opplevd av bass, kom fra en JLAudio 10W7 basser jeg hadde på "lån" en stund fra Nautiluz her på forumet..

 

Den var bare RÅ!

 

Men, jeg griner så absolutt ikke på nesen av de basserne jeg har nå heller:) hehe :roll:

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snacks her gutta :D hehe...

 

Har sikla litt på Hertz/helix ja. men hvordan er Hertz basselementer? Kontra andre merker. HSK 163 hadde vært NAM! å hatt i bilen!

 

Og hva står Alpine TypeX produkter seg i mot angående lyd? Siden det er det dyreste fra dem for normale dødelige ;)

 

alpine type x er overlegent den høytaleren som har imponert meg mest på lange tider! anbefales!!

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Men føler at focal + audison er littt... tja... "oppbrukt". Hva med hertz? hva med helix?

 

 

Hva med å prøvd noen Genesis forsterkere i bilen, her får du mye effekt og lyd kvalitet for pengene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår