Gå til innhold

Mer bensin

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har en b230ft 97 model. Her om dagen bytta jeg til a kam i den og la merke til at pluggene var veldig hvite. Sjekka i boka og det skulle være et tegn på enten; for høy varme verdi på pluggen, for lite bensin eller for lavt oktanantall. Kjører på ca 0,5 i trykk for tia så jeg bruker 95, tror neppe det er pluggene for de er til den motoren. Da gjenstår det for lite suppe, men burde ikke lambda'n kompasert hvis jeg kjørte for tynn blanding. Hadde det hjulpet og kjøpt progresiv btr? Isåfall hvor får jeg tak i en rimelig og bra en?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :tannløs Hehe hadde en drøm om v8 jeg og en gang men slo det fra meg tilslutt. Etter å ha prøvekjørt bil med trimma 305 motor er jeg igrunn glad for det. Gikk ikke akkurat bra med tanke på motorstørrelsen.

Tilbake til pluggen. 7 funker bra, god farge på den? Var redd for å brenne hull i stemple når jeg så fargen på pluggen..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

hmm..

skal bli spennende å se hvordan volvo 780'en vil dra med nye motoren :-)

B230FT, Mahlestempler, 13mm råder, vx3 kam, grønne spridere, alt i motoren er byttet.. totalrenovert..

Samt den har btr'en :-)

bare ET sprut, men.. fungerer vel greit det også, men vil vel bruke mer bensin enn FT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg merka forskjell ja. Det er merkbar forskjell på motoren hvis du bytter fra t til a.. Den drar mye lengre og er mye sterkere på toppen. Mista såklart litt fra bunn men den er ikke svak på lavt turtall.. Vil anbefale a kam.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider