Gå til innhold

Kebab Guds Nyhets Service

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget at jeg har glemt denne ukens STØRSTE nyhet.. ja så stor at jeg lager en ny post istedenfor å oppdatere gamle..

Mine damer og herrer (med unntak av enkelte få, dere vet hvem dere er)

Jeg har gleden av å presantere årets største begivenhet innen bilverden..

Og dette er ikke piss.. dette er det produsentene venter på hele året

(og jeg gjentar .. det er ikke kødd.. dere kommer til å tro et når dere ser det .. men dette er utrolignok det de tar merst seriøst.. og det ER seriøst)

Mine damer og herrer!

Top Gear Car of the Year Awards 2005!

Jeg skal nå gi dere resultatene for "Car of the Year" og "Men of the Year"

for å vinne prisen må bilene ha vert lansert i 2005 eller sent i 2004

Bak vinnerene skriver jeg noen tall, de tallene er faktisk linker til Scan av sidene fra bladet

Her er forsiden

Her er vinner lista:

Årets bil: Toyota Aygo og Bugatti Veyron 1,2,3,4,5,6,7,8,9

Årets Roadster: Mazda MX-5 1,2

Årets Hatchback: Honda Civic 1,2,3,4,5,6

Årets GT: Aston Martin Vantage 1,2,3

Årets Luxusbil: Mercedes Benz CLS 1,2

Årets Limousine: Mercedes Benz S-klass 3,4

Årets Sportsbil: Porsche Boxster 1,2,3,4

Årets Supersaloon: Audi RS4 5,6,7

Årets SUV: Range Rover Sport 1,2

Årets Superbil: Ferrari F430 1,2

Årets Executive: Lexus IS 1

Som dere sikkert ser fortsetter noen av tallene inn på bilen under det er fordi da har de Artikkler som er bundet sammen..

Men of the Year 2005

Her er det ikke en Man of the Year, men det er mange..

Best Rally Driver: Sebastien Loeb 1,2

Man of the Year: Takeo Fukui 1

Man of the Year: Mike Cross 1

Man of the Year: LJK Setright 1

Man of the Year: Flavio Briatore 1,2

Man of the Year: Manabu Morisaka 1

Man of the Year: Danica Patrick 1

Man of the Year: Thomas Bscher 1

Man of the year: Peter H Diamandis 1

For å si det slik.. det betyr mer å få Top Gear prisen enn den andre saken..

Og det legger ikke produsentene skjul på.. så over nyttår kan jeg garrantere at Toyota kommer til å skryte som **** ..

men ærligtalt.. jeg er enig.. Aygo er et mesterverk.. og jeg har ikke kjørt den enda..

er så og si enig i de andre. men da selvsagt dett via øynene til en som ikke har kjørt de..

(ja hele grunnen til at bugattien delte første er jo for å hedre den.. er jo tydlig at den eneste vinneren egenlig er aygo :P)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

*intro musikk* Dudududuuuu dudududududdu diiididididii DA DAM!*/intro musikk*

Hei og velkommen til KGNS

i overskriftene i dag... "Ford kaster mer penger inn i Jag" og "VW gjør en Ford"

Ford kaster penger inn i Jaguar

Etter enda et år med underskudd i jaguar har ford bestemt seg for å kaster mer penger inn i Jag

Ford gir nå Jaguar 1,6Milliarder pund for å redde se fra å grunnstøte..

noe som bare stiller spørsmålet.. hvor mye hadde Ford egentlig tjent på å selge de til renault?

Kilde: news.bbc.co.uk

VW hermer etter Ford

Tidligere å år solgte FORD bil leie firmaet Hertz..

nå hermer VW etter og planlegger å selge sitt leiefirma "Europcar"

kilde: http://www.forbes.com

*dududududududu (musikk midt i programmet)*

Mitsubishi vokser

etter noen år med problemer for Mitsubishi har de nå endelig startet å komme seg på bena igjen..

mye av takken er pga nye Outlander , samtidig planlegger de å stoppe produksjonen av Pajero Pinin og Space Star.

Kilde: media.mitsubishi-motors.com

GMs store reddende engel gir opp

Kirk Kerkorian mannen som helt uten grunn har hatt tro på at GM kan reddes har nå startet å selge sine aksjer på rekord lavt nivå..

han har fått fra å eie 9.9% (22.november)av GM til nå eie 7,8% (21.Desember)

og planene er å selge mer, han sier ingenting om hvorfor han selger men de fleste regner med at det er fordi GM er en håpløs sak..

andre sier det er for å jukse litt på skatten

kilde: http://www.msnbc.msn.com

GM setter ny tilbakekallings rekord.. ingen merker det

Tidligere i år slo Toyota nissan sin rekord i tilbakekalling når de tilbake kalte 1,3millioner Corolla i Japan (300.000 over nissan sin rekord)

og nå slår GM den rekorden ved å øke antall biler de tilbake kaller fra 800.000 til 1.333.000 ..

Bilene som er Chevrolet Avalanche, Chevrolet Silverado, Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban, GMC Sierra, GMC Yukon og GMC Yukon XL blir for øyeblikket bare tilbake kalt fra 20 stater og det er slik de ungår å sette offisiell ny rekord..

ettersomd e sakte og sikkert øke tallet ved å legge til nye stater så slipper de å komme med rekord annonsen

totaltsett må vi regne med at dette tallet dobbles innen de er ferdig ..

Og hvis noen lurer på hvorfor de blir tilbake kalt... joda .. bremse feil :eek: noe vi alle vet er "lurt" å ta sin tid med...

Kilde: msnbc.msn.com

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å spamme en så fin tråd (fin tråd!), men tror du Mitsubishi hadde tjent mer på å lage en GSX versjon av Eclipse?

(Gjerne svar PM, sletter jeg heller denne posten når jeg får svar..)

Takk for en fin tråd!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

eiriksmil: er ikke en 3,8liter V6 godt nok sier du? men kundene vil ha 4wd.. det er sikkert, bare ikke lønnsomt..

*intro musikk* Dudududuuuu dudududududdu diiididididii DA DAM!*/intro musikk*

Hei og velkommen til KGNS

i overskriftene i dag... "VW under ny ledelse" og "GM på jordet med Saab"

VW under ny ledelse

Etter et møte med Porsche og LowerSaxony de 2 største investorene i VW ble Ferdinand Piëch enig med å trekke seg fra stillingen som styreformann.

Piëch har fått mye av skylden for at VW er i krisen de er i nå..

Kilde: msnbc.msn.com

GM på jordet med Saab, jordebil that is

GM driver en blog hvor mange av personene i ledelsen kan få litt bedre kontakt med kundene.. dette er mest sansynlig det eneste riktige GM gjør i dag

i denne bloggen har " Jack Keebler GM Director-Advanced Concepts Group" nå startet en uformell undersøkelse om kundene vil ha FWD eller RWD..

og det er saab det er snakk om.. vil du ha en FWD eller RWD saab..

det blir mer og mer klart at GM ikke kan styre saab og det er 100% klart at de burde selge saab så fort som mulig..

en RWD saab ville ha betydd døden over det lille saab har igjen av historie bak seg..

Det faktumet at de idetheletatt vurderer det sier skummelt mye om hvot lite peiling de har på hvordan drive saab..

Kilde: fastlane.gmblogs.com

Dodge tilbake til europa.. med SEX!

DCX vil relansere dodge i europa i 2006 og vil bruke SEX til å selge bilene..

Dodge vil bruke en reklame kampanje som betår av 6 Emails som skal være fulle av sexuelle antydninger for å selge den nye Dodge caliber og Nitro til unge mennesker..

det store problemet er at å spille på sex for å selge en bil har aldri fungert i europa, da de som er den aldersgruppen som biter på slik er for unge til å kjøpe nye biler..

Dodge Caliber er en crossover bygget på samme platform som EVOx og vil komme med 4 motor (1,8liter, 2liter, 2liter diesel og 2,4liter)

Caliber ser ut som en bil i RAV4 området men er i realiteten en bil i Golf segmentet..

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Velkomen til denne forsinkede nyhets sendingen av KGNS

GM selger sine Suzuki aksjer

At GM sliter blir mer og mer tydlig da de bare noen få måneder etter at de solgte sine 20%

og denne gangen selger de sine 20% av Suzuki, hvem som kjøper er fortsatt uvist..

Suzuki skal samtidig selge sine 11% av Daweoo til GM noe som gjør at GM vil eier 62% av Daewoo

Tidligere har GM solgt sine 8% av izusu, 20% av Subaru . hvis dette med suzuki er sant vil ikke GM ha noen aksjer i noen japansk bilprodusent..

Oppdateres ettersom saken utvikler seg

Kilde: bloomberg.com

Alfa Romeo tilbake til RWD

Ledelsen i Alfa romeo fortalte nylig Channel4 at de vil ha consept bilen C8 i produksjon.

det blir en V8 fra ferrari og RWD

samtidig fortalte de at 166 arvtageren 169 vil få enten 4WD eller RWD .. mest sansynlig begge..

YAY!

Kilde: channel4.co.uk

I tilleg så har enda en delprodusent til Ford og GM gått konkurs

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider