Gå til innhold

merkelig gnisselyd

Ranger emnet

Xplod

Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig lyd fra venstre framhjul som jeg ikke forstår hva er for noe. Den kommer når jeg svinger mot høyre. Det er kun venstre framhjul som lager den. den kan minne litt om en rubbelyd, men er ikke så "skjærende". Den forandrer seg etter hastigheten, men ikke etter hvor stor vinkel jeg har når jeg svinger. Høres ut som gummi som knisser borti noe. Det er ingen merker på hverken dekk, hjul brønn, slanger, mansjetter eller noe. Forstår ikke hva dette kan være. Hadde sammen lyden tidligere og da var opphengskula gåen. Skiftet denne så forsvant den, men nå er den her igjen. Har prøvd 2 nye opphengskuler uten no forbedring. Har altså ny opphengskule og ny fremre foring. Er ingen smelling eller noe som kan minne om slakke i forstillinga. Noen som har no tips til hva det kan være? Lyden forsvinner når jeg kjører rett fram eller svinger til venstre. Bilen er også framhjulstreven om det skulle ha no betydning...

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som et ødelagt hjullager

trodde lagerlyden var mere rasslende? Kjenner liksom ingen slakke i hjullageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis hadde nettopp samme problem. svingte til den ene siden, så kom det en sånn lyd. viste seg at det var hjullageret. er jo ikke så lett å vite hvordan lyden er i din bil da hellothere

Nei du sier noe der ;) Er ganske vanskelig å prøve å forklare lyder ved skriftspråk :P Kommer på at jeg tidligere har hatt problemer mer slakke i hjullageret på den siden. Så sannsynligheten for at det er gått er ikke liten. Skjekket mekonomen nettopp og de har så skal stikke dit på mandag og kjøpe nytt. Noe må jeg prøve å skifte. Er hjullageret vanskelig å skifte? Trenger jeg no spesialverktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er lett å skifte kommer vel an på hvilken bil det er...på den vi skiftet på (prøvde å skifte på), delt lageret seg på en måte...vanskelig å forklare. men vi tok delen med til et verksted og fikk de til å presse det ut. de skulle ikke ha no for bryet heller.

du kan jo bare prøve så langt du kommer. får du det ikke ut, så tar du det med til verksted. kan godt hende andre vil ha betalt for det og at vi bare var heldig, ikke vet jeg...

da vi var på vekstedet og fikk presset den ut, brukte de en presse som kunen presse med 15 tonns trykk. vet ikke om det er vanlig, men så ut som det presset med endel tonn ja... :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er lett å skifte kommer vel an på hvilken bil det er...på den vi skiftet på (prøvde å skifte på), delt lageret seg på en måte...vanskelig å forklare. men vi tok delen med til et verksted og fikk de til å presse det ut. de skulle ikke ha no for bryet heller.

du kan jo bare prøve så langt du kommer. får du det ikke ut, så tar du det med til verksted. kan godt hende andre vil ha betalt for det og at vi bare var heldig, ikke vet jeg...

da vi var på vekstedet og fikk presset den ut, brukte de en presse som kunen presse med 15 tonns trykk. vet ikke om det er vanlig, men så ut som det presset med endel tonn ja... :hammer

Okey. konus lager du antageligvis tenker på ;) tror jeg røsker det av og tar det med på verksted. Høres sannsynligvis ut at det er noe som må presses ut og inn. Tar jo ikke mange minuttene for de så kan umulig bli så dyrt selv om de skal ha betaling.

Et tips fra meg er å legge lageret i fryseren før du skal montere det. Så varme opp lagerhuset med varmepistol. Da blir det letter å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider