Gå til innhold

turbo i 1,8 gt

Ranger emnet


tikka

Anbefalte innlegg

Det der er vel bare turboen.

Ptsj lyden kommer vel av dumpventilen som holder turbinen i turboen oppe mens man girer..?

Så du må vel ha en dumpventil i tillegg..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel effektøkning, så da må bilen godkjennes med det. I tillegg må vel muligens bremser og slikt bedres. Hør med Biltilsynet hvilke krav de setter. Har bilen harr mindre enn 10 år på norske skilter, så må man betale engangsavgift til Tollvesenet også.

 

Det blir vel litt mer vedlikeholdsarbeid, og hvorvidt man får mer for bilen ved salg kommer an på om det er gjort skikkelig, godkjent, standen på utstyret osv.. Men om man bruker 30.000 på turbo, så vil jeg tippe at du vil få litt mer enn normalt for den, ja.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg i svar da jeg spurte en som drev med turbo om hvordan det var med å ettermontere turbo i min Golf GTI:

 

Hei.

For å montere turbo på en motor som ikke er lagd for det må du dekomprimere

motoren for å kunne ta ut noe særlig effekt. Du må bygge på oljekjøler,

tilleggsinnsprøytning, tenningsforskyver, osv osv.

Bare i deler havner du på ca 35.000,- + arbeidstimer. For å få den godkjent

må den først godkjennes av VW importør, så av Statens vegvesen og

Teknologisk institutt, for så og få betale ca 1000,- pr HK til Toll og

Avgiftsdirektoratet. Altså en meget dyr affære har det blitt, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg i svar da jeg spurte en som drev med turbo om hvordan det var med å ettermontere turbo i min Golf GTI:

 

Hei.

For å montere turbo på en motor som ikke er lagd for det må du dekomprimere

motoren for å kunne ta ut noe særlig effekt. Du må bygge på oljekjøler,

tilleggsinnsprøytning, tenningsforskyver, osv osv.

Bare i deler havner du på ca 35.000,- + arbeidstimer. For å få den godkjent

må den først godkjennes av VW importør, så av Statens vegvesen og

Teknologisk institutt, for så og få betale ca 1000,- pr HK til Toll og

Avgiftsdirektoratet. Altså en meget dyr affære har det blitt, dessverre.

 

Det med avgift er bare om bilen din er regga i norge ETTER 01,01,1996, og er den det, er vell ikke trim noe å anbefalle.

Men er man litt over middels fingernemd klarer man MYE av dette selv, er vell nesten så lett av selv mor kan om du kjøper ferdige kit. Det å få det riktig stilt inn og mappet, er vell best å få noen til å gjøre for deg og det koster for litt penger.

får man tak i grenrør og turbo som passer på er det MYE man kan gjøre selv, monter rør, mekke ekso i fra turbo, montere IC og rør osv.

 

Men som du skrev så skal man hente mye ut må man dekomprimere osv, bytte stempler råder osv avhengig av ønsket effekt uttak. Men etter hva folk sier kan man lett lade mellom 0,4. - 0,6bar og likevell være på den trygge siden uten å dekomprimere, kanskje man trenger en tillegsprut for å motvirke litt tenningsbank og for lite pangsin.

 

Så intet er umulig men har man 10 tommeltotter blir det fort dyrt. :thumb

 

Og skal man først bygge så bygg på en skikelig motor da, hva er gøy å bygge turbo på en 1,8 (90hk) når man er ferdig så går en GTi like godt? kjøp heller en GTi motor alla 16V eller VR6 og bygg på den da... så får man det litt mer gøy med en gang.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår