Gå til innhold

Hvilke motor er den råeste noengang produsert?

Ranger emnet


Mirus

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Som elsker trim:

Hva med Nissan RB26DETT? Skyline motoren...

Eller RB20DET motren.

 

I Original stand:

mazda's wankel motorer!? 13b, 20b, 26b

hvem bryr seg om de ikke holder ut så lenge :)

eller TVR's 7.7L V12 på 800+hk

 

Har TVR en motor på 800++ i orginalstand?? Heftig!!

 

Hva hvis vi begynner å tenke på pris da? Noen "overkommelig" billige heftige motorer?

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er vel cosworth motorene kjent for å være både sterke og lette å trimme da...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Nå er vel cosworth motorene kjent for å være både sterke og lette å trimme da...

 

njaaa. men ikke i nærheten av hva en RB26DETT(skyline) eller en 2JZ-GTE(Supra TT) er god for. De trenger jo ikke ny innmat før det begynner å nærme seg 1000hk eller over, eller hva? Kommer ikke så langt med cossie motorer før man må begynne å operere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råeste motor ja.

 

Vel en har jo Drake(1955), 4,0L DOHC 4 syl rekke aluminium.500hp@10 000rpm.

Fiat`s Mefistofele motor(1923) 14L 8 syl rekke !!!

 

Mest trimmingsvennlig (synes jeg), Chevy 350!!!! Fin å høre opp mot og over 10 000 rpm.

 

 

Men hvis dette gjelder alle motorer så er nok Rolls Royce`s sin 27L Merlin motor den råeste i mine ører og øyne. Yummi..........

 

 

 

Råeste er jo forsåvidt et vidt begrep, hk-dreiemoment-lyd-utførelse og "looks" ?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Skyline trenger ny innmat hvis du skal ha over 800hk..

 

Jeg kunne tenke meg en 1.5L V12 med turbo og over 1000hk. Gammel F1 motor.

 

V12? Så en feit F1 motor fra 87 ellerno på motorsport museumet på Nürburgring... 1.5L rekke4 turbo, 1024hk ellerno.

Største KKK turboen jeg har sett i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyotas 2JZ-G(T)E motor ofcourse ;-)

(supra/GS300/SC300/IS300)

 

3S-GTE er heller ikke på bærtur hva gjelder ytelse/trimmingspotensiale/pr.krone

 

når vi først snakker om fly, må jeg vel kanskje nevne i samma slengen at 4.0l V8'ern som står i Lexus LS400 nå er godkjent for bruk i fly!! slå den! ;-)

 

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår