Gå til innhold

Trenger hjelp, praktisk prøve...

Ranger emnet

colt

Anbefalte innlegg

Har pratisk prøve i verksted teknikk til tirsdag også skal vi peke ut komponenter på en bil, kan de fleste men er noen jeg er litt usikre på. Derfor lurte jeg på om dere her inne kunne hjelpe meg men enten bilder eller forklare hvor de sitter, her er de jeg er usikre på;

-Utløserarm Kopling(clutch)

-Bremsetrykk regulator

-Bremsekraftsforsterker

-Ekspansjonstank

Takker for all hjelp på forhånd.

-Stig

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utløserarm er armen som sitter på gir kassa for å frigjøre clutchen. ikke noe god forklaring uten bilder

Sitter på Master bremsesylinderen, ser ofte ut som to veldig lange muttre. 5 til 10 cm lang. Eller så kan det være lastregulator som sitter på bærebrua bak. kommer to rør inn i klumpen og to ut. Sitter også en fjær på denne komponenten.

Bremsekraftforsterker er en stor rund boks som sitter mellom torpedoveggen og master bremsesylinderen.

Ekspansjonstank er tanken hvor du fyller kjølevæske. Sitter høyere enn motoren.

En forklaring, men gidder ikke å linke til bilder.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utløserarm er armen som sitter på gir kassa for å frigjøre clutchen. ikke noe god forklaring uten bilder

Sitter på Master bremsesylinderen, ser ofte ut som to veldig lange muttre. 5 til 10 cm lang. Eller så kan det være lastregulator som sitter på bærebrua bak. kommer to rør inn i klumpen og to ut. Sitter også en fjær på denne komponenten.

Bremsekraftforsterker er en stor rund boks som sitter mellom torpedoveggen og master bremsesylinderen.

Ekspansjonstank er tanken hvor du fyller kjølevæske. Sitter høyere enn motoren.

En forklaring, men gidder ikke å linke til bilder.

tror det er ekspansjonstanken i forbindelse med bensintanken det er snakk om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vel kullefilter det?

Hvor befinner denne seg ? Er litt n00b på dette området, men er en grunn til at jeg går på skole og skal lære slikt... Har prøven i morgen. Sier åssen det gikk her i morgen en gang på formiddagen/ettermiddagen...

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv dette på skolen nå :D bremsekraft forsterkeren sitter mot sjåføren i motorummet er en rund sak, som har slange til innsuget slik at d blir vakium inni den som gjør at det blir lett å trykke inn bremsepedalen. vanskelig å forklare egentlig. har hatt prøve i dette selv for en stund siden å det gikk bra :D

Volvo V50 1,6D 2008

Volvo v40 1,8L 1998 (solgt)

Bmw 318is 1994 (solgt)

volvo 244 dl 1981 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratisk prøve i verksted teknikk til tirsdag også skal vi peke ut komponenter på en bil, kan de fleste men er noen jeg er litt usikre på. Derfor lurte jeg på om dere her inne kunne hjelpe meg men enten bilder eller forklare hvor de sitter, her er de jeg er usikre på;

-Utløserarm Kopling(clutch)

-Bremsetrykk regulator

-Bremsekraftsforsterker

-Ekspansjonstank

Takker for all hjelp på forhånd.

-Stig

Utløserarm: en "arm" som sitter i girkassa som drar clutchen bakover når du trår inn pedalen. Rett og slett løser ut clutchen som det sies i navnet.

Bremsetrykk regulator: En ventil som regulerer bremsetrykket forran og bak på bilen. Se under bilen, bak. Går bremserør inn og ut på den!

Bremsekraftforsterker: Rundt metallboks som sitter mellom torpedoveggen og hovedbremsesylinderen. Lett å se!

Ekspansasjonstank: Tank man fyller kjøleveske på, går slanger til radiatoren fra den!

Håper dette var til no hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utløserarm: en "arm" som sitter i girkassa som drar clutchen bakover når du trår inn pedalen. Rett og slett løser ut clutchen som det sies i navnet.

Bremsetrykk regulator: En ventil som regulerer bremsetrykket forran og bak på bilen. Se under bilen, bak. Går bremserør inn og ut på den!

Bremsekraftforsterker: Rundt metallboks som sitter mellom torpedoveggen og hovedbremsesylinderen. Lett å se!

Ekspansasjonstank: Tank man fyller kjøleveske på, går slanger til radiatoren fra den!

Håper dette var til no hjelp:)

Bra forklart, takk for all hjelp dere.. bare å håpe på det beste i morgen da!

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider