Gå til innhold

Bass til golf 4 02' vrx 6.420.2

Ranger emnet

bb^

Anbefalte innlegg

Hei, kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en golf 4 til uka. Hadde tidligere en a3 som jeg totalvraka og har hentet en del stereo fra den. Jeg har 2x 6.5" komponentsett som skal inn, audison vrx 6.420.0 forsterker + en stinger expert kondis og stinger kabler, samt alpine cdspiller (toppmod, husker ikke modnr).

Jeg trenger selvfølgelig en god bassløsning men hakke snøring på hva jeg skal kjøpe. Gidder ikke kjøpe egen amp til bass. vrx'en leverer 350w rms@ 4ohm og 550 ved 2 hvis ikke jeg husker feil. Jeg vil kun ha ett element i lukka kasse, jeg er opptatt av god lyd fremfor trykk. Noen som har noen tips til element?, vil ampen f.eks orke å dra et skikkelig 12" element? eller burde jeg heller velge et kraftigere 10"... Jeg har grublet over dette i lengre tid og har funnet ut at jeg trenger innspill fra folk som har peil... Husk at jeg må kunne dra det skikkelig med vrx'en

mvh andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en golf 4 til uka. Hadde tidligere en a3 som jeg totalvraka og har hentet en del stereo fra den. Jeg har 2x 6.5" komponentsett som skal inn, audison vrx 6.420.0 forsterker + en stinger expert kondis og stinger kabler, samt alpine cdspiller (toppmod, husker ikke modnr).

Jeg trenger selvfølgelig en god bassløsning men hakke snøring på hva jeg skal kjøpe. Gidder ikke kjøpe egen amp til bass. vrx'en leverer 350w rms@ 4ohm og 550 ved 2 hvis ikke jeg husker feil. Jeg vil kun ha ett element i lukka kasse, jeg er opptatt av god lyd fremfor trykk. Noen som har noen tips til element?, vil ampen f.eks orke å dra et skikkelig 12" element? eller burde jeg heller velge et kraftigere 10"... Jeg har grublet over dette i lengre tid og har funnet ut at jeg trenger innspill fra folk som har peil... Husk at jeg må kunne dra det skikkelig med vrx'en

mvh andreas

Du sier ikke så mye om hvor mye du har tenkt til å bruke!?

Av rimelige basser vil jeg anbefale deg å ta en titt på Hertz sin ES serie, de låter bra, kanskje best i prisklassen.

Litt opp i pris; Soundstream Van Gohg-12, Earthquake SWS-12.

Felles for de jeg har nevnt over her er at de spiller bra i lukket kasse og at de ikke trenger veldig mye effekt for å spille bra.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ampen klare å dra et earthquake subzero 10" 2x 4ohm. Hvis jeg paralellkobler voice coilene vil den laste forsterkern med 2ohm, hvis ikke jeg rører. Holder det med 500w rms på dette?

Det vil helt sikker bli greit trykk i dypbassen med den komboen.

Send en PM til Pål (Earthquake), tror han har noe som interesserer deg.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa.......................Hva er det å si da Nautilus.hehehehe.La opphenge

løsne litt mer.hehe.Hva synes du om oppsettet av SX serien da.Hvor ble det av deg forressten .OF topic.Sorry trådastarter.

Tror det blir bra. Ett frontsett som hvertfall får nok pulver da. Og det har jo egentlig aldri skadet... Koster noen kr da. men dere kommer vel sikkert frem til en god deal! :D Sa hade til alle i sjappa, men du var vel så opptatt av å sikle på SX og SS serien du atte. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider