Gå til innhold

Rar klakke-lyd fra venstreforhjul

Ranger emnet

al3x

Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene funnet ut at det kommer en rar klakke lyd fra noe jeg tror er venstre forhjul, høres iallefall sånn ut. Bilen er en A4 1995 modell, FWD.

Den er der bare ved lav fart, dvs. opp til rundt 35-40km/t. Og hyppigheten varier i forhold til farten...

Er det noen som har noen forslag til hva dette kan være? Blir litt nervøs hver gang jeg hører denne lyden =/

Alle forslag mottas med stor takknemmelighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp en sann klakkelyd fra min bil også, det kom ifra høgre framhjul, og viste seg å være drivleddet. Men dette skal merket jeg bare når jeg hadde full sving, og i lav fart, merket ingenting ved kjøring rett fram. Drivleddet slits jo, så dersom det er HELT gåent, kan det være dette du hører, også ved kjøring rett fram. Bare et forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med min bil, men fra venstre forhjul. Hadde nettopp bilen på pkk og dem fant ingen feil med den. Så syns det var litt rart om det skulle komme fra bærearmene. jekket opp bilen og bevegde på hjulet og fikk frem en liten slakk. Men var selve alu. felgen som ikke var skrudd fast. Hadde nettopp fått montert på vinterhjulene hos ett dekkfirma her i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte i månedsvis med den klakkelyden jeg hadde. Kan jo sjekke om mansjetten fortsatt er hel, er den ikke det, er det krise. Ellers kan du kjøre en hel stund med klakkingen. Det vil klakke temmelig hardt før det gir seg..

Er vel ikke så mye å satse på å kjøre lengst mulig da, det er ikke veldig spennende opplevelse hvis den ryker, det kan bli veeeeeeeldig dyrt.

Desuten er det ikke en vanvittig kostned å bytte disse tinga heller,

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Har det samme problemet med bilen min. Skummel lyd. Vil fikse det så fort som mulig, men har ikke så mye penger så vet dere sånn ca hvor mye det koster?

Hvis du er heldig så er det bare yttre drivleddet som må byttes. Det koster 1600kr hos Mekonomen, eller 2000+ hos Audi. Indre drivleddet koster vel 1700kr hos Mekonomen.

Så kommer arbeidet i tillegg hvis du ikke gjør det selv. Fullt mulig å ordne sånt selv, Haynes boka forklarer det bra. Men hvis du skal få det gjort hos Audi så må du regne kanskje 5000kr for det yttre leddet og 5-6000kr til for det indre =/

Edit: Ikke sikkert det er samme priser for deler til 80 og A4

Lenke til kommentar
Del på andre sider