Gå til innhold

etpar problemer (og noen løsninger) på bilforumet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Et evigoppdukkende problem med et såpass stort forum som bilforumet har blitt, er hvor tråder skal ligge, hva som skal slettes, hvorfor osv. Jeg har sånn sett kommet opp med et par forslag til hvordan noe kan løses. Dette er imidlertid gjort med en viss promille, så alt kan ikke, og bør ikke taes helt bokstavelig. Først av alt: Det er fint at det er noen synlige moderatorer her, som viser dette ved å flytte tråder dit de mener de hører hjemme, stenge tråder osv. Problemet er kanskje noen uklare regler, i og med at det av og til blir klager.

Først av alt: et forum der man kan opplyse om stjålne gjenstander. f.eks. et underforum med stjålne biler, og et forum med stjålne "resten". Det være seg bilstereo, felger, motorer, mopeder, atv'er, whatever, osv. Dette har vært henvist til opplysningen-forumet, der man skal opplyse om alt mulig, utenom treff. Ser ut som det meste av det som er der, faktisk er opplysninger om stjålne ting.

En annen ting er prosjekt-forumet.Hvis man legger inn et prosjekt, bør man kanskje være den eneste som får lov til å skrive i tråden? Er flere prosjektforumtråder som har blitt altfor store, der det dreier seg lite om selve prosjektet, og mer om folkene rundt, gjerne hvor de bor, at de har deler til salgs, at de vil komme og se på prosjektet osv. Dette bør være mulig å ta i PM. Et problem her kan da bli hvis noen har spørsmål til en ting i prosjektet, hvordan man skal løse dette osv.... Men med så mange under-forum bør man kanskje kunne lage en egen liten tråd i riktige underforum, og få svar på akkurat denne ene lille tingen der?

Ellers syns jeg at takhøyden burde være større på steder med lite aktivitet. Et eksempel på dette er hobbyforumet, der man stadig får kjøp og salg-meldinger innimellom alle de "korrekte" postingene. Siden aktiviteten er relativt liten på dette forumet, ser jeg ikke problemet med dette, siden det som sagt er et forum med relativt få postinger. Så lenge diskusjonen flyter, og man holder seg til det tråden dreier seg om, bør den ikke bli stengt, etter min mening.

Ellers syns jeg brukerne av forumet bør bli flinkere til å søke opp i gamle tråder. Fryktelig mange ting som blir spurt om, har blitt besvart før. Det være seg satser for fartsbøter, hvor lenge man mister lappen, hvaslags regler som gjelder for kjøring med tilhenger, øvelseskjøring eller andre ting:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: et forum der man kan opplyse om stjålne gjenstander. f.eks. et underforum med stjålne biler, og et forum med stjålne "resten". Det være seg bilstereo, felger, motorer, mopeder, atv'er, whatever, osv. Dette har vært henvist til opplysningen-forumet, der man skal opplyse om alt mulig, utenom treff. Ser ut som det meste av det som er der, faktisk er opplysninger om stjålne ting.

Hvis jeg ikke husker feil så har det vært et "stjålet"-forum her før. Da ble det aldri brukt, faktisk så er det kun siste halvåret det virkelig har haglet på med etterlysninger.

En annen ting er prosjekt-forumet.Hvis man legger inn et prosjekt, bør man kanskje være den eneste som får lov til å skrive i tråden? Er flere prosjektforumtråder som har blitt altfor store, der det dreier seg lite om selve prosjektet, og mer om folkene rundt, gjerne hvor de bor, at de har deler til salgs, at de vil komme og se på prosjektet osv. Dette bør være mulig å ta i PM. Et problem her kan da bli hvis noen har spørsmål til en ting i prosjektet, hvordan man skal løse dette osv....

Du kommer med powerpointet i siste linje. Det eneste gode løsningen her er veldoppdragne brukere..............

Ellers syns jeg at takhøyden burde være større på steder med lite aktivitet. Et eksempel på dette er hobbyforumet, der man stadig får kjøp og salg-meldinger innimellom alle de "korrekte" postingene. Siden aktiviteten er relativt liten på dette forumet, ser jeg ikke problemet med dette, siden det som sagt er et forum med relativt få postinger. Så lenge diskusjonen flyter, og man holder seg til det tråden dreier seg om, bør den ikke bli stengt, etter min mening.

Hvor skal man sette skillet mellom lite og middles aktivitet. Å lage en slik løsning vil garantert skape 10 ganger så mye klaging og masing.

Ellers syns jeg brukerne av forumet bør bli flinkere til å søke opp i gamle tråder. Fryktelig mange ting som blir spurt om, har blitt besvart før. Det være seg satser for fartsbøter, hvor lenge man mister lappen, hvaslags regler som gjelder for kjøring med tilhenger, øvelseskjøring eller andre ting:)

Enig, men det er ganske ofte det skjer endringer her. En løsning for noe slikt er jo bare å lage en sticky tråd på opplysningen med informasjon om alt slikt. I tillegg så blir det veldig ofte brukt skjønn i slike saker (hvertfall når det er snakk om hastigheter rundt og over førerkortbeslag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider