Gå til innhold

Hvordan legge ned bakrutevisker på Golf 2 ?

Ranger emnet


pololars

Anbefalte innlegg

Du tar av dekkselet på baksiden av luken. Der ser du motoren til viskeren. Denne har en bolt som du brukern en 10 mm fast nøkkel på. Løs denne - lirk løs staget fra motoren. ( kon slik at den henger etter at du har løst mutteren/bolten.) Nå drar du bare ned visker armen. Til slutt teiter du til bolten igjen.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Open the boot lid and remove the plastic trim (black plastic and about 2ft long by 1ft deep) on the inside edge of the boot that covers the mechanism. This is secured with about 8-10 plastic plugs. These should be prised out with the flat blade screw driver. If you have a sub or a bass heavy stereo then we would recommend leaving this trim off after the mod as it has a tendency to rattle with the bass notes. Once the trim is removed the mechanism should be clearly visible.

 

Using the open-ended spanner remove the mechanism linkage from the motor spindle, taking care to note the orientation of the arm that you remove from the spindle. Once removed, turn the arm through 180 degrees. This will move the wiper to an almost flat position. Re-secure the arm to the motor spindle with the nut and close the boot lid. The wiper will not be quite flat yet.

 

Lift the plastic cap from the pivoting end of the wiper using the screwdriver. Undo the retaining nut with the 10mm spanner taking care not to move the wiper in the process and no)ting its orientation. Remove the wiper arm from the splined spindle. Once removed the wiper arm needs bending slightly using the vice so that it sits a bit flatter. Bend it so that the existing kink becomes more pronounced and refit on the car in the lay flat position. The wiper should now lie flat. If it does not then a little bit of tinkering and fine-tuning might be required. Once positioned it would be prudent to test the new set up but please do not do this with the wiper in contact with the car. Pull the wiper off the glass and check that it works ok and returns to the lay flat position after each sweep. If you do this with the wiper on the glass you run the risk of it overshooting and damaging your paintwork should it not be quite right. Replace the plastic cap that sits over the pivoting end of the wiper, stand back and admire your handiwork.

 

N.B. - When carrying out this mod we would recommend taking the opportunity to de gunk and lubricate the entire mechanism with some WD-40 or similar. The Mk2 has a slightly flawed backside that causes dirt to be sucked onto the back of the car. This then gets in the wiper mechanism and puts a strain on the motor or as with one of our cars causes it to seize completely. A clean and some lubrication should prevent this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Du tar av dekkselet på baksiden av luken. Der ser du motoren til viskeren. Denne har en bolt som du brukern en 10 mm fast nøkkel på. Løs denne - lirk løs staget fra motoren. ( kon slik at den henger etter at du har løst mutteren/bolten.) Nå drar du bare ned visker armen. Til slutt teiter du til bolten igjen.

 

er så enkelt som dette ja, bare husk å test viskern så den går riktig

vei, og ikke nedover luka lissom... bare ha viskerarmen bøyd utover

og kjør så ser man om det er riktig.

 

Gjorde denne jobben i dag jeg, tok mellom 5 og 10 minutter inkl

demontering av dekselet på innsida luka :cool:

post-1313-13804851211566_thumb.jpg

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Eller du kan gjøre som meg, bare ta av gummi greia på hviskern og løsne, slenge hviskern ned og skru til igjen.

 

Minus: Viskern funker ikke opptimalt akkurat.

 

Gjør du det vil viskeren klaske i kanten på rute og bli liggende der. :)

For det prøvde jeg i dag, før jeg kallibrerte den.

 

Så det ser ikke så veldig smart ut den dagen du trenger viskeren og den likker og hekker på rutekanten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår