Gå til innhold

Observerte 242dl i går! (bilde)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Jeg observerte en orginal 242dl i går. Av typen med den laaaaaaaange grillen og de små stygge runde lyktene og de mongo baklyktene med 4 lys. Det er en bil som er tidligere enn -79 mod sant? Er det mulig og bygge en sånn om til "normal" 240 uten så mye kapping og sveising?

Det var for øvrig et gammelt par som hadde den.

DSC00132lys.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte en orginal 242dl i går. Av typen med den laaaaaaaange grillen og de små stygge runde lyktene og de mongo baklyktene med 4 lys. Det er en bil som er tidligere enn -79 mod sant? Er det mulig og bygge en sånn om til "normal" 240 uten så mye kapping og sveising?

Det var for øvrig et gammelt par som hadde den.

DSC00132lys.jpg

jau den der er bare å bygge om. einaste ei kjøme på du må gjere er å borre hull bake til klipsa til pynte listene som er oppå fangeren..

men ellers so går alt i boks etter mi meining:D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte en orginal 242dl i går. Av typen med den laaaaaaaange grillen og de små stygge runde lyktene og de mongo baklyktene med 4 lys.

Likte ikkje heilt at du kalte delen på volvo stygge:P For ein old sleeper så e det faktisk ganske fett å ha de slik de er... er ikkje bra å bygge de om til nyere front.. mi meining:)

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, jeg synest de ser ut som et helvete anyway. 240 er jo i utgangspunktet en drit stygg bil, men det er ingen biler i bilverden det skal så lite til for at de bli grise feite. Sleppe de GODT ned og slenge på noen feite felger og gr.a vinge så er de klar:) Felgene er jo hele bilen på 240, hater min bil om vinteren, den er såååå stygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, jeg synest de ser ut som et helvete anyway. 240 er jo i utgangspunktet en drit stygg bil, men det er ingen biler i bilverden det skal så lite til for at de bli grise feite. Sleppe de GODT ned og slenge på noen feite felger og gr.a vinge så er de klar:) Felgene er jo hele bilen på 240, hater min bil om vinteren, den er såååå stygg!

kan no sjøl sei at en dønn orginal 240 ikkje er nåke spess..

men sånn so du sei med felga,senking osv. har ufatteli mykje å sei på bilen ja

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runde lykter er heilt i orden.

i grunnen kan alle lyktene vere tøffe, variera av resten av bilen da..

men dei korte lyktene av nyetypa. 79mod + - er ikkje nåke stas etter mi meining

det er stor stas, for da har du lamper ingen andre har! og det ser ikke så dumt ut heller når du får gjort litt med bilen!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider