Gå til innhold

Fartskontroll

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

Du har ikke lov å kjøre fortere selv om du skal kjøre forbi.. men hvem gjør ikke det. Hvis man ikke gjør det vil det jo ta evigheter å ta en forbikjøring.

(nei, du rekker det ikke. Rettstrekka er bare noen mil..)

Poenget i dette tilfellet er vel heller at en forbikjøring i sakte fart tar lengre tid enn en i høy fart. Er selv ingen fan av råkjøring, men forbikjøring er forbikjøring :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du kommer deg unna så har de jo ikke bevis for at det var du som kjørte da. Den tvilen kan komme deg til gode, en trokke jeg ville prøvd å kjøre fra dem uansett jeg ass. ihvertfall ikke i den bilen jeg har for tiden :drive2

Jeg har kjørt fra politiet 2 ganger. en gang på sykkel og en gang i bil.. Ikke noe jeg er stolt av. Jeg vil ikke anbefale å gjøre det. I og med at man kjører langt over sine egne grenser med det adrenalin rushet man har i kroppen. Konsekvensene blir også værre.

Hvis de får skilt nr ditt så er du pliktig til å si hvem som kjørte bilen, så sant det ikke er en i nørmeste familie som kan ha brukt den.

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt fra politiet 2 ganger. en gang på sykkel og en gang i bil.. Ikke noe jeg er stolt av. Jeg vil ikke anbefale å gjøre det. I og med at man kjører langt over sine egne grenser med det adrenalin rushet man har i kroppen. Konsekvensene blir også værre.

Hvis de får skilt nr ditt så er du pliktig til å si hvem som kjørte bilen, så sant det ikke er en i nørmeste familie som kan ha brukt den.

Ja for det er vel sånn at de ikke kan tvinge deg til å tyste på familien?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt ann på hvor det hadde vært tror jeg, om jeg hadde vært kjent i omerådet og slikt... :) Uansett så får di tatt skiltnr og da har de vel en..

Mvh

Marius

Er jo bare å slenge bilen på et jorde, rappe deg hjem via en annen vei på en måte, og ringe purken å etterlyse sin egen bil. :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å slenge bilen på et jorde, rappe deg hjem via en annen vei på en måte, og ringe purken å etterlyse sin egen bil. :D

Nå må du slutte å komme med så DUMME utsagn i ALLE tråder!?!!

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og de kan dukke opp kjapt med laseren... var en snartur til "norges minste by" og så ikke noe politi, når jeg kom tilbake 15-20 min etterpå stod de med laseren... lå selvsagt litt over grensa ettersom jeg ikke hadde sett noe politi tidligere.

200 i puls når jeg så politibilen... rask nedbremsing og kjørte rolig forbi.. heldigvis stod de andre veien og skøyt med laseren :)

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det med folk på motorsykkel? De fleste stikker vel avgårde der, eller?

Ja ingen grunn til å stoppe viss farten er alt for høy.

Falsk skilt med hurtig kobling er tingen, når onkel blå sjekker

regnummere mitt kommer de til å finne ut at det var en

Volvo BM 430 med frontmontert lasteapparat som føyk forbi i 250 km/t :tannløs :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å komme med så DUMME utsagn i ALLE tråder!?!!

MeSs

Tror du ikke det kunne funka altså? Har lenge lurt litt på dette, faktisk. :hammer

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar her. Da er vi kanskje snart inne på noe annet i samme tema.

modell_1733.gif

Radar/Laser-varseler.

Hvor gode er de egentlig i fartskontroll. Litt for sent å bremse ned når laseren først har truffet deg?

Edit: Jeg fant en god del svar her: http://www.whistler.no/faq.htm (men hvordan er det med personlige erfaringer der ute?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har den jævelmodellen til whistler..den med eksterne sensorer..funker fjell den! har montert den bak tidligere askekopp, så helt nede ved girstaga er det bare å "vippe" ned et deksel så er det ingen som ser noen ting! og om du skulle bli stoppa for andre grunner, er det kobla slik at du napper brekket opp et hakk, så går den av, så slipper du at den går berserk inni der men snuten står halveis inn i bilen! men dne brekk-koblingen vet jeg ikke om er arni-customs eller om det gulgte med..mye mulig det er det første..

http://www.whistler.no/pro3450.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider