240tuning Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Fått tak i elvifte som jeg tror er fra Volvo S60. Der har jeg tre ledninger. Rød, svart og lilla. Hvordan skal denne kobles? Noen som vet? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KH_242 Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 rød +, svart minus og lilla til temp.føler tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Ta bort hele den styreenheten på vifte. Den lilla ledningen trenger spesielle impulser for å starte vifta. Det er impulser som man ikke kan lage helt uten vidre. Ta den bort og kople den opp som ei vanlig vifte. Det skal jeg gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Stemmer det som texascom sier, en annen kamerat av meg har laga en enkel vri med bryter inni bilen i midtkonsollen og en sikring på ledningen til brytern like etter batteriet, Bare å følge med på tempen når det blir mye tomgang det..tar litt strøm den vifta da, men det går helt fint!;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Bør ikke kjøre vifta direkte på en bryter i kupeen, her er det store strømmer som går. Koble den opp via et rele og få tak i en tempbryter som du setter på med et T-stykke på f.eks nedre radiatorslange. Jeg gjorde det slik på Amazonen jeg hadde, prøvde først med en liten bryter i kupeen men den bryteren tålte ikke strømmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Stemmer det ja det går store strømmer kan være fra 15-60A og det er mye strøm. er bare start strømmen som som er så stor men Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Må selvfølgelig bruke relè. 245_original mener at kompisen hans tvangsstyrer vifta fra en bryter i bilen. Men det er selvfølgelig et relè i den kretsen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 takker for svar! :) Skal finne et litt stort rele, så skal det vel gå bra. skal vifta monteres på baksiden av radiatoren? altså mellom radiator og motor? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Stemmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 skal vifta monteres på baksiden av radiatoren? altså mellom radiator og motor? det er smak og behag.. om du har den på innsiden, får du mindre viftelyd på utsiden av bilen. elelrs, kjør den via relè og termostatbryter som styrer styrestrøm. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 det er smak og behag..om du har den på innsiden, får du mindre viftelyd på utsiden av bilen. elelrs, kjør den via relè og termostatbryter som styrer styrestrøm. både termo bryter og bryter inne i bilen til styring av vifta er kjekt :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 både termo bryter og bryter inne i bilen til styring av vifta er kjekt :) absolutt ikke ment som kvervulering, men hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 absolutt ikke ment som kvervulering, men hvorfor? kanskje om termostatbryteren ryker? kan ikke være på varmegrunner, pga. termostatbryteren slår jo av eller på i forhold til varme :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 fordi under banekjøring vil jeg ha muligheten til og tvangskjøre vifta mi bare... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 fordi under banekjøring vil jeg ha muligheten til og tvangskjøre vifta mi bare... den kjøper jeg;) hehe bare lurt litt på når du ville tvangskjørt den sånn ellers:) men da er vi jo enige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.