Gå til innhold

kompressor på 850??

Ranger emnet

boof

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja det tenker jeg nok..du har sett den 740flmen som ble lagt ut på media forunet? den svenske sorte med 530 gamp..får frysninger av sånnt! da begynner jeg å bli sugen på å handle..men gruer meg til kablene:( og det å handle med svenskene..veit ikke helt hva jeg kan forvente meg..

Budsjett? Ønsket HK? Åssen motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm budsjett..er vel det vanskeligste..veit jo ikke helt når jeg aldri har bygget før..så vet jeg ikke helt hva jeg kan få det til for..

fant to "b5234t'er" i sverige, men de var gått LANGT og skulle ha 11lapper for den ene og 15 for den andre..og ettersom jeg forsto var det kun motor, og alt det andre kom utenom/i tillegg, og nå maxis kommer å gnikker inn(hhe) med at han hadde git 8 for sin komplett med alt mulig som fulgte med, så blir jeg litt i tvil..

og ønsket antall hk: over 300;)men om jeg ikke runder 400 gråter jeg ikke for det;) men en plass midt imellom hadde det ihvertfall vært fint å fått vite ca hvor mye cash jeg bør ha klar for å greie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s90r - mye arbeid md d elektriske a?

du vet ingen som kan gi en totalpris på ett evt motorbytte(md å uten at jeg har motoren)

fix færdig, slik at dt bare er å sette nøkkelen i tenning å kjøre.....

noen som vet hva jg kan få for en glt-motor som er gått ca 188'??

-Christian-

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s90r - mye arbeid md d elektriske a?

du vet ingen som kan gi en totalpris på ett evt motorbytte(md å uten at jeg har motoren)

fix færdig, slik at dt bare er å sette nøkkelen i tenning å kjøre.....

noen som vet hva jg kan få for en glt-motor som er gått ca 188'??

du får vel 1500-2000kr for motoren din, komplett.

om det er 240 GLT alså..

850 glt vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei boof. gå inn på http://www.bcb.no og ring til dem. De får inn T5 motorer i ny og ne og de kan kanskje også ta din motor i innbytte. Vurderte selv å bytte til T5 motor for en stund siden men fant ut det ble litt dyrt,så kjøpte meg heller en T5 istedet og er storfornøyd.problemet er at ledningsnettet mest sannsynlig må byttes og der er det en del jobb som koster en del peng å få gjort. En slik motor i god stand ligger på rundt 20 lapper..mvh eivind

egaT5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ontopic:

Et turbooppsett vil alltid, uansett og hele tiden ha potensiale for å yte bedre (og som oftest for mindre penger) enn et oppsett med kompressor - det ligger i sakens natur nettopp fordi en turbo koster "ingenting" å drive rundt, mens kompressoren trekker energi ut av motoren for å virke. Og hva gjelder Volvo 850 og Volvos fantastiske rekkefemmere, er påstanden min enda mere aktuell siden du kan plukke ned fra hylla en B5234T som med enkle midler kan fås til å yte nesten hva enn det skal være av hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å prøve litt andre muligheter også ,er ikke bare turbo som er mat...

Igjen dette med å gå over bekken etter vann. Turbotrimming av B5234T er det jeg klassifiserer som et "velprøvd konsept". Du finner gatelangs, på plakater og oppslag, i avisas artikler, og her på Bilforumet, enkle og lettutførte forslag/hints & tips til trim av pjäsen. Når det er så enormt mange mennesker som på et tidligere tidspunkt har pirket med akkurat denne motoren er det bare slik det kan ende opp - du får ei oppskrift som et samlet bilsamfunn kan være enig i er den beste løsningen for mest mulig hester for minst mulig penger, du koker opp bilen etter oppskrifta, og vips, plutselig går bilen din dobbelt så bra som den ville gjort med en "alternativ løsning" (les: kompressor og den slags fysaker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle råd å tips, men er litt enig med V940R6 at det hadde vært mosomt, pga av at alle skal ha turbo, men det er få som har komp.

man skiller seg litt mere ut da, men en t5 er under meget sterk vurdering:)

-Christian-

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider