Gå til innhold

kompressor på 850??

Ranger emnet


boof

Anbefalte innlegg

B5234T5R er ikke så sprk motor da, blei skuffa jeg til å være 240hk, men er jo potensiale da.

Hva med en T6 maskin, er ihvertfall litt krefter.

 

Alt er relativt

Det skal ikke store greiene til for å dem til å gå bedre da...

I min T5 var det 225 hk og 300nm originalt.

Med chipping øker den til 290hk og 430 nm.

Og det merker man godt.

Har ikke bremset bilen så det er jo ikke sikkert den har så mye, men man merker det veldig godt.

Har kjørt med dette i 1,5 år og er veldig fornøyd.

Er jo ikke mange chip programmer som øker såpass.

Dette gjorde jeg på Autopower i arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Igjen dette med å gå over bekken etter vann. Turbotrimming av B5234T er det jeg klassifiserer som et "velprøvd konsept". Du finner gatelangs, på plakater og oppslag, i avisas artikler, og her på Bilforumet, enkle og lettutførte forslag/hints & tips til trim av pjäsen. Når det er så enormt mange mennesker som på et tidligere tidspunkt har pirket med akkurat denne motoren er det bare slik det kan ende opp - du får ei oppskrift som et samlet bilsamfunn kan være enig i er den beste løsningen for mest mulig hester for minst mulig penger, du koker opp bilen etter oppskrifta, og vips, plutselig går bilen din dobbelt så bra som den ville gjort med en "alternativ løsning" (les: kompressor og den slags fysaker).

 

Du får riktignok ikke særlig høyt ladetrykk med kompressor ,det vet jeg. Jeg har drevet en del med turbomotorer i volvoer , så jeg vet at for en som er ute etter mye effekt heller burde velge turbo. Med alternative løsninger mener jeg noe som kan fungere bra (les kompressor) og som samtidig vil øke effekten på motoren noe lunde brukbart. Synes kompressor virker interessant ,og jeg tenker på å prøve det jeg også. Så lenge bilen er diskre og en tanke hissigere enn original ,så må det være akseptabelt. turbo og kompressor er ok ,men NOS er fy fy synes jeg...

nok om det...

 

Uansett så er det vel en ide å høre med han som la inn dette om hvor mye effekt han ønsker ,og så anbefale han noe ut fra det.

God Hjul :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår