Gå til innhold

Sykeste jeg har sett på lenge

Ranger emnet


kylling

Anbefalte innlegg

Fikk ikke mer enn 220km/t på speedometret med en 2001 9-5 Aero Sedan med 250hk.. Slak nedoverbakke var det også. Reel hastighet var vel da bare rundt 200-210.

 

Den bilen må det ha vært noe feil med.

Tipper den enten hadde for store dekk, ellers må det ha vært noe teknisk feil. Noen på saabforumet sin? Selv har jeg hatt 220km/t på speedometeret i en 2003 modell 9-5 (185hk 2,3t) med 4 i bilen, og fullt bagasjerom på vei til Praha.

 

Edit: Skal til sverige en dag nå tenkte jeg. Kan finne en langstrekke og se hva jeg får min opp i. En original 2,3t med 170hk/280nm. Kan poste speedometerresultatet her?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den bilen må det ha vært noe feil med.

Tipper den enten hadde for store dekk, ellers må det ha vært noe teknisk feil. Noen på saabforumet sin? Selv har jeg hatt 220km/t på speedometeret i en 2003 modell 9-5 (185hk 2,3t) med 4 i bilen, og fullt bagasjerom på vei til Praha.

 

Edit: Skal til sverige en dag nå tenkte jeg. Kan finne en langstrekke og se hva jeg får min opp i. En original 2,3t med 170hk/280nm. Kan poste speedometerresultatet her?

da bør du ha med gps,da blir det nøyaktig:) det liker vi:) :thumb

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen må det ha vært noe feil med.

Tipper den enten hadde for store dekk, ellers må det ha vært noe teknisk feil. Noen på saabforumet sin? Selv har jeg hatt 220km/t på speedometeret i en 2003 modell 9-5 (185hk 2,3t) med 4 i bilen, og fullt bagasjerom på vei til Praha.

 

Edit: Skal til sverige en dag nå tenkte jeg. Kan finne en langstrekke og se hva jeg får min opp i. En original 2,3t med 170hk/280nm. Kan poste speedometerresultatet her?

 

 

Hoi! Jeg husket helt helt feil, vi hadde 240-245 km/t på metret! :D Den er vel god for 250 med manuellkasse, vi hadde sånn tiptronic-sjit med knapper på rattet. Forøvrig var bilen strøken, var ikke rulla mange kilometrene.

 

Jeg ringte AVIS i Luleå og spurte etter en Cab, det hadde dem ikke, så jeg lurte på om de hadde noen.. "spesielle" biler.. Svensken tenkte seg om ei lita stund og sa: "tjaaa.. vi har en saab, nie-femma, aero". Straks han sa Aero, så sa jeg solgt. ;)

Fikk en ny respekt for Saab etter møtet med 9-5'en, og har hatt et godt øye til dem siden, spesiellt 9-3SS. Den har jeg forøvrig også kjørt i Aero-utgave. Søt bil, synd den er for dyr for meg.

 

 

saab1.jpg

 

saab2.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du penger, kan du få en Lada til å klare 300km/t :p

å 240 er da like aero dynamisk som en e30 og de går da kjapt nok de for norske veier.

har klart 200km/h med en original 240 Stasjonsvogn (på nåla vel og merke)

skal vel klare litt mer med et par ekstra hester hær og dær.

 

dessuten, topic starteren, sa de gikk igjennom en tunell? vil det ikke bli litt mindre luft motstand der? (sidevind, motvind og slikt...)

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfart er jo en kombinasjon av luftmotstand, effekt og utveksling på gear.

 

At en del biler, f.eks. GT3000, er mer stabile i 300km/t enn en volvo 740 er det vell liten tvil om, med tanke på bedre aerodynamik og sikkert litt mere downforce, men at en volvo fint kan nå den farta med tilstrekkelig pulver bør vell ingen tvile på..

 

Jeg vil påstå at med tilstrekkelig motor (og riktig utveksling) kan du presse en gammal amcar van opp i 300, for å trekke tanken litt langt. Å si at "den kan ikke gå fort, det er en volvo" blir litt.. dumt? ;)

 

Og nei, jeg er ikke en volvo digger, jeg hater å kjøre traktor..

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfart er jo en kombinasjon av luftmotstand, effekt og utveksling på gear.

 

At en del biler, f.eks. GT3000, er mer stabile i 300km/t enn en volvo 740 er det vell liten tvil om, med tanke på bedre aerodynamik og sikkert litt mere downforce, men at en volvo fint kan nå den farta med tilstrekkelig pulver bør vell ingen tvile på..

 

Jeg vil påstå at med tilstrekkelig motor (og riktig utveksling) kan du presse en gammal amcar van opp i 300, for å trekke tanken litt langt. Å si at "den kan ikke gå fort, det er en volvo" blir litt.. dumt? ;)

 

Og nei, jeg er ikke en volvo digger, jeg hater å kjøre traktor..

 

AMEN!!!

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bare endre topic på denne tråden til "hvem bil kan gå i 300km/t"

 

Hvem bil?

Ville vel heller endret til "Hvilke biler kan gå i 300km/t, eller Hvilke biler kan nå 300km/t".

 

Hoi! Jeg husket helt helt feil, vi hadde 240-245 km/t på metret! :D

 

saab2.jpg

 

 

Hehe, den 9-5`en jeg pratet om var også leiebil i Sverige :)

Pes å ta skikkelige bilder i de hastighetene! Hadde heldigvis en stødig kameramann med, så vi knipset hvertfall gjennomsnittsfarten på computeren til 210km/t ved en anledning, og knipset meg mens jeg "sov" bak rattet i 215km/t :) Kan legge ut bilder når jeg kommer hjem fra jobb hvis jeg husker det.

 

Uansett, så

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår