Gå til innhold

Volvo med gass drift

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

du er ikke den eneste! kjøpte meg et brukt gass anlegg som jeg skal montere på bruksbilen.. ser ikke komplisert ut i det hele tatt.. å gassen koster vel under 5 literen :D

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V940R6 her på forumet har en 940 med gassdrift.

Han sa at du kan justere det slik at bilen trekker 0,5-1,5l mila alt etter hvor bra du vil bilen skal gå. Gassen koster visst rett over 5kr litern.

Bilen hans har forøvrig gått 827000km (!!!) med original motor, noe som sier at gassdrift også er sunne saker for motoren! :)

Bilen hans er bygget om av et firma i Bergen, ble bygget om for lenge siden på den tiden bilen gikk som drosje..

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Gassdrift er supert ,bare sørg for å vedlikeholde det. da mener jeg å få kontrollert og byttet slitedeler på det som når og dyse ,omtrent som på forgasser.

Har du en snill innstilling på gass så greier bilen min seg med 0,7 liter gass pr mil. har du et gassforbruk på over literen ,altså 1,1-1,5 så burde den faktisk gå bedre enn original B230F.... en bekjent sin 245 med gass går nemlig bedre på gass enn bensin.

Det som er fint er nemlig at du kan få innjustert den etter hvor mye du vil den skal bruke ,men det kan gå ut over effekten.

Her i Bergen koster gassen 5,05 kr om dagen ,og det er ikke å forakte.

Jeg har tanken ute nå fordi jeg har en lekkasje på systemet jeg ikke finner. Men jeg tenkte å flytte systemet over til 3-literen når den skal i.

Du kan veksle mellom gass og bensin under kjøring, så hvis du f.eks skal burne ,så er det bare til å svi over på bensin før du svitsjer over på gass og tusler videre. Dessuten er forbrenningen så ren at all koks i motoren forsvinner og motoren slites mindre. eneste minus er litt høyere motortemp.

men alt i alt å anbefale. Har desverre ikke sjekket opp hvems som selger ,men nytt koster fra 15-20k og oppover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nabon kjører lpg på alle bilene sine.. gammel mb 230 bruker 1.2-1.3 med lpg og 0.9 med bensin. går dårligere med gass men desto billigere...

han skal bygge egen lpg stasjon nå og selge anlegg til biler så vidt jeg vet.. så han går sikkert å ringe for å høre om priser og info..

ombygging i polen koster forsåvidt 6000-9000kr.. :thumb

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider