Gå til innhold

bil bassern i hus

Ranger emnet

Zievert

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zievert

jeg har en ma audi 12" 700watt max (350 rms), den spiller ganske greit i bilen, men så prøvde vi den inne kobla på ett bil batteri, bilbatterilader og samme forterker som i bilen, da spilte den helt sykt. hvorfor er det sånn?

Ikke så mye motstand f.eks... Mer strøm har vel noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zievert

jeg har en ma audi 12" 700watt max (350 rms), den spiller ganske greit i bilen, men så prøvde vi den inne kobla på ett bil batteri, bilbatterilader og samme forterker som i bilen, da spilte den helt sykt. hvorfor er det sånn?

Om du brukte hjemmehøytalerene dine, forklarer det litt av saken. De er bygget for store rom, og 350w RMS er mye. Det vil spille høyt.

Hvorfor det ikke spiller "like" høyt i bilen, er værre å si... Kan være at du har en dårlig basskasse/høytalere. Kan være at du har kassa i et helt lukket bagasjerom, slik at lyden ikke kommer seg frem til kupeen. Vanskelig å si, sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som ble brukt var min forsterker på 640w. brokobla to kanaler slik at det ble 320 w som drev basseren, men denne kjører på 2 ohm så da yter vel forsterkeren endel mer. ingen høytalere tilkoblet. kan trygt si at hele huset rista... vil tro at det vil låte lika bra i bilen egentlig. i bilen min som jeg bruker denne forsterkeren i har jeg makan basser og kasse, men denne kjører 4 ohm, ( er sånn dobbeltspolesak eller hva det heter så man kan velge hvor mange ohm den skal kjøres i) så om vi hadde brukt Zievert sin basser i min bil bør det vel bli akkurat samme trøkk, om ikke mer siden et enkelt bilbatteri kobla til en batterilader trolig vil gi litt for lite strøm til forsterkeren enn når bilen går og batteriet lader mye mer enn en 4amp batterilader gjør...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider