Gå til innhold

Hvilket frontsett er best?

Ranger emnet

Colmaloy

Anbefalte innlegg

ateam: nå liker du sikkert diskantene tn51 og tn52 også.. det er vel disse som har fått mye pepper for å være for harde osv.. (jeg liker de veldig godt og mener det er mest smakssak og innstillinger..)

Hvordan er den nye TBe diskanten i forhold til de gamle? er den litt mykere eller? Har du hatt noen "kritikere" som har lyttet på og kommentert dette?

For å si det slik så har jeg aldri opplevd at det har vært skrikende lyd før heller .

Og jeg har brukt alt det Focal har kommet med de siste åra .

Aldri opplevd at noen av de som har sittet i bilen å fått en demorunde komentert dette, ikke dommere heller .

Kan ha med montering å gjøre .

Men har ikke opplevd slik detaljert lydbilde før som jeg har nå .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er blå....

Her vil du vel få en haug av svar hva folk tror er best fordi de har hørt om noen som har "sett" det settet i et blad eller på nett osv...

Av det jeg selv har hørt montert i biler av sett kan jeg trekke frem: Pioneer Odr, Alpine F1, Seas Reference, Morel Elate, Dynaudio, Brax Graphic Pro, Focal Utopia (gamle serien), Rainbow Platinium line.

Ellers så finnes det jo ett utall av løse kobinasjoner som er meget interessante.

Det meste av det som er nevnt over kan skaffes av personer som frekventerer her ofte :-)

Må si meg enig med Lars her, det er mye som er bra. Det største problemet her er hvilken referanse man har og hvilken musikk man legger til grunn for uttalesen. For ikke å nevne hvordan dette er montert i bilen og hvem som har justert lyden i bilen...

Jeg var dommer i klassene Utfordrer kun lyd og Proff kun lyd under årets Europa finale i Athen. Bilen som hadde best lyd av alle der hadde et komplett sett med Scan Speak høytalere. Må nok innrømme at man fikk gåsehud av lyden i den bilen!! Oppsette er identiskt med Genesis Absolute 2.3 sitt frontsett, består av 18cm midbass + 12cm mellomtone og 25mm diskant. Kan jo nevne at han brukte 2stk 25cm subber.

LYD ER GØY m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Lars her, det er mye som er bra. Det største problemet her er hvilken referanse man har og hvilken musikk man legger til grunn for uttalesen. For ikke å nevne hvordan dette er montert i bilen og hvem som har justert lyden i bilen...

Jeg var dommer i klassene Utfordrer kun lyd og Proff kun lyd under årets Europa finale i Athen. Bilen som hadde best lyd av alle der hadde et komplett sett med Scan Speak høytalere. Må nok innrømme at man fikk gåsehud av lyden i den bilen!! Oppsette er identiskt med Genesis Absolute 2.3 sitt frontsett, består av 18cm midbass + 12cm mellomtone og 25mm diskant. Kan jo nevne at han brukte 2stk 25cm subber.

LYD ER GØY m'm

kan du nevne hvilkne head unit den scan-speak bilen hadde?

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYD ER GØY m'm

Det absolutt beste jeg noengang har hørt var den beige BMW 5 serien fra Ukraina som jeg dømte i St. Petersburg, med Dynaudio elementer og McIntosh spiller.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du nevne hvilkne head unit den scan-speak bilen hadde?

Han hadde nye ODR spiller og DEQ-P90 prosessor og for de som lurer på forsterkerne, var det noen modifiserte JL audio amper. De ble valgt pga. plassen de hadde til disposisjon i bilen og deretter modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenkte jeg bare jeg skulle skrive "øret som hører". Men så er det allerede gjort! :D

Hehe.

Noe slikt kan vel ikke defineres, utenom for seg selv og ingen andre? :)

Personlig vipper jeg mellom Cadence CVL-6K pga midbassen/mellomtonen, mens jeg liker diskantene til Focal. Mitt banale valg er rett og slett fordi jeg ikke har hørt så mange forskjellige frontsett, men ville valgt Focal eller Cadence-settet foran HVA som helst annet innen deres prisområde (->3500,-).

Så der ser man hvor lite erfaring jeg har med ordentlig high-end-bilstereo! :)

Og for meg spiller pris mye rolle, da det er lettere å bli positivt overrasket med et billig høyttalersett enn å bli positivt overrasket med et dyrt - har med forventningspress å gjøre! :D

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for meg spiller pris mye rolle, da det er lettere å bli positivt overrasket med et billig høyttalersett enn å bli positivt overrasket med et dyrt - har med forventningspress å gjøre! :D

mvh

Jan Rune

Ja man kan få seg noen overraskelser.

Det beste frontsettet jeg har hørt er Amega Q-comp.

For de som har sett det så skjønner de at utseende på det settet ikke gir de største forventningene til gromlyd.

Men det spiller altså veldig bra, av en eller merkelig grunn.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan få seg noen overraskelser.

Det beste frontsettet jeg har hørt er Amega Q-comp.

For de som har sett det så skjønner de at utseende på det settet ikke gir de største forventningene til gromlyd.

Men det spiller altså veldig bra, av en eller merkelig grunn.

Mvh

Dag Johansen

kanskje flaks! :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så har jeg aldri opplevd at det har vært skrikende lyd før heller .

Og jeg har brukt alt det Focal har kommet med de siste åra .

Aldri opplevd at noen av de som har sittet i bilen å fått en demorunde komentert dette, ikke dommere heller .

Kan ha med montering å gjøre .

Men har ikke opplevd slik detaljert lydbilde før som jeg har nå .

Mvh

Jeg hadde en tendens til litt skrikende lyd da jeg brukte 2 stk Pioneer PRS-X220 forsterkere for å drive mitt Focal Utopia 165W sett (brokoblet en på hver side).. Byttet til en mye bedre forsterker (audison VRX 2.400) (nå midlertidig en LRX 4.300) og lyd ble faktisk VOLDSOMT mye bedre! særlig på de høye tonene..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider