Gå til innhold

Satt i FT motor..men går som en f...:D

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Har nå satt i en 740 ft i 240`n. Bruker samme ledningsnettet (2,4). Motoren starta med en gang på lørdag..men etter jeg fikk kjørt den varm røy det som fa¤#% fra eksosen. Tror jeg har fiksa det nå..satt på eksosanlegg og fått i lambda sensoren. Hadde et lite filter på veivhusventilationsslangen..men tror det ble for tett..så har den bare rett ut i lufta (via slange) og vakuum.

Men problemet er at jeg ikke får noe ladetrykk..dump ventilen slår heller ikke ut. Og når jeg kobler turbotrykksmålern på vakuum (manifolden) så vil den ikke over 0 på full gass. Bilen går innmari pent..men dårlig og virker ikke som jeg har ladetrykk.

Han jeg kjøpte motoren av har byttet rådelager og alle pakninger i motoren, slipt ventiler++.

Hva kan være galt?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og lurte på en annen ting..i framkant av turboen mot fronten..så er det tatt bort et eller annet og satt på et trekantet blankt metall lokk med tre skruer. Hva satt opprinnelig der?

Der skal det sitte en resirkulerende "dumpventil" den åpner mellom trykk og sugesiden på kompressoren. Det er vanlig og sette på et lokk der hvis det skal brukes åpen dump.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lokket er hjemmelagd..tror jeg skal ta det av å kline i litt pakning på tube.

Tror ikke det er noen lekasjer noe sted..iallefall ingen store! Spruter litt olje et sted da..skal sjekke det imorgen, også må jeg bytte fremre oljetetning.

Men hvis jeg tar av slangen til wastegaten på tomagang..og prøve å ruse litt forsiktig eller noe? eller skal jeg la være? vil aboslutt ikke ødelegge noe.

Hmm..kan jo sjekke gasspjeldet ja! selvom jeg mener jeg så på det før jeg satte i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader neppe og prøve, men du må nok belaste motoren for at den skal bygge opp trykk. Bare følg godt med på turbotrykksmåleren så det ikke blir farlig høyt trykk.

Tviler egentlig på at det er der feilen ligger, men det er mulig at det er noe med wg`en.

Sitter wg-staget skikkelig da?

Har wg`en rustet/låst seg fast litt åpen?

Jeg bare tenker litt høyt her :confused:

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staget sitter på det..har prøvd å justere litt på det men hjalp ikke! men hvis jeg haker det av..og vrir på..hva skal jeg si! der hvor staget satt..altså andre enden på spjeldet, så går den veldig lett! husker ikke helt..men kunne vri den med en finger ca. 90 grader.

Det ryker en del fra veivhusventilationen på tomgang også..er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt før her, ta av WG-slangen og prøv en liten kjøretur. Trykket kommer ikke før ved belastning uansett, så bare følg med på måleren og juster med høyrebeinet.

Det skal nok ikke ryke fra veivhusventilasjonen. Min står åpen på begge bilene jeg har, dvs: ingen slange i det heletatt, bare den plast-boksen. Det er jo ikke å anbefale da, bør helst ha vakuum på den, og en catch-tank så olje kommer i den isteden for inn i turboen og intercooleren slik det gjør originalt. du kan jo da av den svarte boksen og rense den. Har du sjekka olja di?

Lamda'n er litt viktig å ha på ja...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på ny olje før jeg starta den..og er ikke hvitt i topplokket..skal se over olja når jeg bytter igjen! Skal bytte simringen ved veiva så fort jeg får delene.

Plast boksen til veivhus ventilasjonen har jeg pirket litt inni..så ikke ut som det var noe dritt i den. Har en slangestuss fra den og opp, med en vacuum slange på. Hvis jeg tetter den så ryker det som faen..og spruter olje (trolig fra et av rørene til turboen) på turboen. Altså det ryker ut fra potta og på selve turboen. Skal sjekke dette fortest mulig.

Har kjørt ca. 2 mil med motoren etter jeg satte den i..og vannpumpa er allerede ferdig..masse slark og det uler i den!

Det var ikke slark i den før jeg satte den i bilen.

Mistenker det kan ha vært litt sand her og der etter svensken sandblåste og lakkerte blokka.

Artig med turbo motor ja...ehh flushit

Lenke til kommentar
Del på andre sider