Gå til innhold

Satt i FT motor..men går som en f...:D

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe veldig..hørte den godt da jeg prøvekjørte med 3" rør fra turbo og ned til bakken! Kjørte bare littegrann etter jeg satte på eksosanlegget og da var fokusen på ulinga i vannpumpa..trodde det var turboen som holdt på å gå til helvete :D

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka slarket før jeg satte i motoren..kjentes bra ut! og virker som røyken ble borte etter jeg satte på lambda sensoren og satte vakuum på veivhusventilationen. skal prøve å ta av slangen til wastegaten imorgen..og se om det blir noe liv!

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med FAEN! jeg trenger hjelp folkens! Har sjekka litt idag..det var ganske mye motorolje i slanga fra turboen til innsuget, og slark i truboen. Vifta ser ganske skadet ut og..nesten som den har subba litt rundt i huset.

Da er vel turboen og vannpumpa ødelagt..

Forrige eier sandblåste og lakkerte det meste av motoren.. kan det ha noe å si? kommet inn sand her og der?

All hjelp mottas med stor takk!

 

Eventuelt om noen vet hvor man finner billig turbo..kjøpe hos hugger i sverige..eller bytte turbo..hvor og priser.

Prøvde å finne en gråte smiley..men fant ingen

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med FAEN! jeg trenger hjelp folkens! Har sjekka litt idag..det var ganske mye motorolje i slanga fra turboen til innsuget, og slark i truboen. Vifta ser ganske skadet ut og..nesten som den har subba litt rundt i huset.

Da er vel turboen og vannpumpa ødelagt..

Forrige eier sandblåste og lakkerte det meste av motoren.. kan det ha noe å si? kommet inn sand her og der?

All hjelp mottas med stor takk!

 

Eventuelt om noen vet hvor man finner billig turbo..kjøpe hos hugger i sverige..eller bytte turbo..hvor og priser.

Prøvde å finne en gråte smiley..men fant ingen

 

 

kjipt det der ja...!

Hvor kjøpte du forresten motoren henn?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte turbo eller overhaling ligger på ca.5000 og oppover. snakka med GIK, norsk turbo service og turbo service.

 

Men har finni noen brukte turboer på TPC forumet..

 

R-style: Kjøpte den av en som kaller seg Weedy på tpc forumet..henta den i kristine hamn (ca.24mil fra kongsvinger) for 8300 norske kroner.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..tja! jeg begynner å bli desperat for å si det sånn! Har ikke hatt bil på snart 4 uker nå..bruker folka sine..og det er ikke særlig populært i lengden gitt m'm

 

Hmm..garret t3..er det de som sitter på eldre ft? cosworth? eller hva slags turbo er dette?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er det ja, den sitter på 740 og 240 turbo originalt, cosworth også ja... Spørs om jeg skal selge den... Hadde jeg vært deg og du har den mitsu-turboen, så hadde jeg fiksa meg en ny sånn en tur jeg, for å være helt ærlig.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..du var ivrig etter å selge blah

Neida..men du har kanskje rett! Ser ut til å være en del på andre sida av grensa gitt! Bare kjett hvis det er noe annet galt med motoren..sånn at hvis jeg plugger i en annen turbo til flere tusen..så ryker den og

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, en turbo er en turbo, såsant oljetrykket er høyt nok, og man lar motoren gå på tomgang en god stund etter man har straffekjørt! Jeg vil tru den mitsu'en er noe bedre enn t3'en. Men på en annen måte er jo t3'en bedre.. Er sånn smak og behag.. Mitsuen er værtfall en del mindre, og da får du opp ladetrykket kjappere, så jeg hadde nok satsa på en sånn. Finnes mange høggere i sverige, men bytteturbo går jo ann det og. Har du ringt å hørt med krb? Mulig han har bytte-turbo-ordning, jeg er ikke sikker...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, en turbo er en turbo, såsant oljetrykket er høyt nok, og man lar motoren gå på tomgang en god stund etter man har straffekjørt! Jeg vil tru den mitsu'en er noe bedre enn t3'en. Men på en annen måte er jo t3'en bedre.. Er sånn smak og behag.. Mitsuen er værtfall en del mindre, og da får du opp ladetrykket kjappere, så jeg hadde nok satsa på en sånn. Finnes mange høggere i sverige, men bytteturbo går jo ann det og. Har du ringt å hørt med krb? Mulig han har bytte-turbo-ordning, jeg er ikke sikker...

 

krb har bytte turbo årding... bestilte nettop til en a4 på jobb her en dag...

fik bra pris på den å... m'm

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår