Gå til innhold

Satt i FT motor..men går som en f...:D

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selger de sånne slanger ferdige? eller må det lages? hva er det viktig å sjekke før jeg prøver den nye turboen! sånn at ikke den blir ødelagt også!

 

For de som er interresert i å høre åssen det går..så har jeg fått tak i (ifølge selger) ubrukt ny mitsu turbo til 3000 norske kroner i sverige.

Er en lavtrykksturbo fra 940..men skal vel gå ann å bytte over wastegaten fra den jeg har.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger de sånne slanger ferdige? eller må det lages? hva er det viktig å sjekke før jeg prøver den nye turboen! sånn at ikke den blir ødelagt også!

 

For de som er interresert i å høre åssen det går..så har jeg fått tak i (ifølge selger) ubrukt ny mitsu turbo til 3000 norske kroner i sverige.

Er en lavtrykksturbo fra 940..men skal vel gå ann å bytte over wastegaten fra den jeg har.

KRB har sånne slanger ferdige. Må sjekke at turboen får olje, samt at oljen renner fortest mulig ut av turboen igjen og ned i bunnpanna. Og sjekk at det ikke ligger noen fremmedlegmer i grenrør og luftfilter.

Jeg ville nok bare beholt wastegaten på mitsu turboen, og kjøpt en Turbo XS justerings ventil i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjør samme nytten med den ventilen? folk prater jo om turbo lagg og sånt med justerings ventil. Er jo mye enklere da..enn å bytte wastegaten.

 

Men holder det da at jeg løsner på olje-retur røret fra turboen..kimer litt på startern og ser om det kommer ut olje der?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjør samme nytten med den ventilen? folk prater jo om turbo lagg og sånt med justerings ventil. Er jo mye enklere da..enn å bytte wastegaten.

 

Men holder det da at jeg løsner på olje-retur røret fra turboen..kimer litt på startern og ser om det kommer ut olje der?

Yepp, og sjekk retur-røret som går fra turboen og ned til blokka at den er helt åpen.

Den ventilen fjerner faktisk mye lag, pluss at det er MYE lettere å justere trykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, enig her med s90r, du får kjøpt den enkleste turbo-XS justeringsventilen, bruk korte slanger og gode slangeklemmer, så ikke dem hopper av -Viktig!! Du bør også skifte olje når du bytter turboen, med mindre den ikke har gått noe særlig siden forrige oljeskift.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returrøret..det kan bare løftes opp fra blokka det vel? eller er jeg helt på jordet :D blåse med trykkluft ned i det?

 

Da blir det justeringsventil! Hadde mest lyst til å dra den inn i coupeen..men er vel best å la være :thumb

 

Var ikke olje når jeg satte i motoren..så hadde på ny da! Men skal bytte igjen nå før jeg setter i nye turboen.. og antakeigvis bytte igjen etter noen får dager for å være helt sikker. I tilfelle det er sand eller andre fremmepartikler i motoren. Bruker 10*40 billigolje nå når jeg bytter ofte.

Koster 130kr for 5 liter hos lokale opel forhandlern så.syns det var god pris!

Men skal ha på ordentilig olje etter jeg får "rensa" motoren da såklart.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returrøret..det kan bare løftes opp fra blokka det vel? eller er jeg helt på jordet :D blåse med trykkluft ned i det?

 

Da blir det justeringsventil! Hadde mest lyst til å dra den inn i coupeen..men er vel best å la være :thumb

 

Var ikke olje når jeg satte i motoren..så hadde på ny da! Men skal bytte igjen nå før jeg setter i nye turboen.. og antakeigvis bytte igjen etter noen får dager for å være helt sikker. I tilfelle det er sand eller andre fremmepartikler i motoren. Bruker 10*40 billigolje nå når jeg bytter ofte.

Koster 130kr for 5 liter hos lokale opel forhandlern så.syns det var god pris!

Men skal ha på ordentilig olje etter jeg får "rensa" motoren da såklart.

Tapp av oljen og sjekk om det er sand eller glass der. Hvis det er det, så er det bare å ta ifrahverandre motoren og vaske den grundig! Ellers blir du aldri kvitt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapp av oljen og sjekk om det er sand eller glass der. Hvis det er det, så er det bare å ta ifrahverandre motoren og vaske den grundig! Ellers blir du aldri kvitt det...

 

Å herregud! isåfall skal jeg taue bilen hjem til svensken..så skal han få ta ut motoren og vaske den selv!!! dukenukem

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nokk billiger hos krb.. men kan vel ha litt å si at han som er verksmester kjenner han da..

 

 

hva tenkeru på nå?

 

-fatter'n kjente han på gik der jeg bytta inn turboen min, og det kosta meg omtrent 9000kr. fikk den versjon av den T3'en som jeg ville ha da, leverte inn en jalla-turbo T3 som var så godt som helt i stykker :P

 

Danern: Ikke strekk slange inn i kupeen nei... er bare jalla det.. -tar den bare rundt turboen, kan nesten bruke den originale wastegate-slangen, kappe den omtrent på midten :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tenkeru på nå?

 

-fatter'n kjente han på gik der jeg bytta inn turboen min, og det kosta meg omtrent 9000kr. fikk den versjon av den T3'en som jeg ville ha da, leverte inn en jalla-turbo T3 som var så godt som helt i stykker :P

 

Danern: Ikke strekk slange inn i kupeen nei... er bare jalla det.. -tar den bare rundt turboen, kan nesten bruke den originale wastegate-slangen, kappe den omtrent på midten :)

 

den turboen vi sente i retur var spruket i alle retninger å husene satt ikke i hop lenger var helt ferdi.. en opp gradert turbo hvar 1000kr billiger en orginal turboen hos gik... men dete er kkk turboer da

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. såvidt jeg vet, så er dem like. Men hvis den nye turboen din har intern dumpventil (resirk) så ville jeg beholdt den, siden fk'en klikker mongo med åpen ventil... kan jo og kjøpe en ekstern resirk ventil, f.eks turbo XS...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den turboen vi sente i retur var spruket i alle retninger å husene satt ikke i hop lenger var helt ferdi.. en opp gradert turbo hvar 1000kr billiger en orginal turboen hos gik... men dete er kkk turboer da

 

åja, var omtrent sånn min og, når jeg leverte den... Men da er jo konklusjonen at krb er billigere da.. nok OT nå...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår