Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Tror de fleste demonterer hele den mekaniske "dumpen" og blender hele utgangen. Du kan montere en dump der, men det er en ukurant dimensjon på utgangen på retur-spjeldet der..

 

Kapp av hele retur-"tuten" og sveis igjen.

Monter dumpen på trykkrøret.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror de fleste demonterer hele den mekaniske "dumpen" og blender hele utgangen. Du kan montere en dump der, men det er en ukurant dimensjon på utgangen på retur-spjeldet der..

 

Kapp av hele retur-"tuten" og sveis igjen.

Monter dumpen på trykkrøret.

 

Så det er det de fleste gjør da?! blir jo som et vanlig innsug da! uten den ventilen, Får sende innsuget til min kontakt på sveising jeg da! :D kjekt og kenne noen som har fagbrev og har sveiset i nordsjøen! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ikke noe rolle om d er ukurant overgang til dumpen. Det er bare en fordel å ha den så nærmt spjeldet som mulig. Når luften går fra en dim til mindre vil farten øke og du skal etter teorien få mere lyd i dumpen ved det.

 

Men er det ikke mest vanlig og motere dump på røret mellom Turbo og luft filter da? ikke mellom cooler og innsug? hadde tenkt og kjøre uten dump for får jevlig fet lyd da! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best å dumpen så nærme spjeldet som mulig ja, men hvis du ser på turbomata G60 motorer, så er det ikke mange som har montert dumpen på det orginale stedet. Det jeg mente med ukurant dimensjon på uttaket til returlufta er at den er ukurant med tanke på størrelsen på de silikonslangene og sånn man får kjøpt.. Men det er sikkert ikke umulig å få tak i!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best å dumpen så nærme spjeldet som mulig ja, men hvis du ser på turbomata G60 motorer, så er det ikke mange som har montert dumpen på det orginale stedet. Det jeg mente med ukurant dimensjon på uttaket til returlufta er at den er ukurant med tanke på størrelsen på de silikonslangene og sånn man får kjøpt.. Men det er sikkert ikke umulig å få tak i!

 

Digger utseende på dumpene så hvis det blir dump så blir den ikke gjemt bak innsuget i allefall! :D

Man ser liksom at her er det noe man bør se litt nermere på før man racer! :D

Blir nok sveiset igjen den stussen... Takk for alle svar!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har vert post på dette før men bare så jeg forstår det riktig, Rallye cooler må man jobbe litt med for og få plass mens Golf G60 uten klima har en cooler som sklir rett inn? Vill ha en stor cooler så da blir det vel og gå for en org. cooler til ett eller annet!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har vert post på dette før men bare så jeg forstår det riktig, Rallye cooler må man jobbe litt med for og få plass mens Golf G60 uten klima har en cooler som sklir rett inn? Vill ha en stor cooler så da blir det vel og gå for en org. cooler til ett eller annet!

 

Noen som kan gi meg svar?! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg svar?! :D

 

Endetanken må moddes en smule på Rallye, eller tauekrok må fjernes.

 

Her hvordan man gjør det med Golf G60 IC

 

http://www.corradog60.de/drive.cgi?to=TechTips_Inside_Ladeluft_1

 

gr.LLK$2Ceinbau1.web.jpg

 

http://corrado-psychopath.de/9254.html?*session*id*key*=*session*id*val*

 

LLK~012.JPG

LLK~014.JPG

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endetanken må moddes en smule på Rallye, eller tauekrok må fjernes.

 

Her hvordan man gjør det med Golf G60 IC

 

http://www.corradog60.de/drive.cgi?to=TechTips_Inside_Ladeluft_1

 

gr.LLK$2Ceinbau1.web.jpg

 

http://corrado-psychopath.de/9254.html?*session*id*key*=*session*id*val*

 

LLK~012.JPG

LLK~014.JPG

 

er dette mye jobb eller er det sånn som man klarer bare man har litt teknisk innsikt?! skal undersøke med kammerat om han kjøper ny cooler til meg på møller siden han jobber der, bare usikker på om jeg skal kjøpe golf G60 uten clima eller rallye cooler?!

Hva skal du eventuelt hva for din rallye coller frode?

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår