Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går greit å få turboer fra ebay/usa, men de turboene som SSAutochrome selger har jeg hørt er dårlige greier.

 

Om det bare er løse rykter vet jeg ikke, men hadde vært greit å fått vite om de er bra. Står at det er garret midt del i de.

 

 

Den T3'en som Mandel har postet link til er samme som jeg har. Tror den blir litt for stor for en 8v. På min 16v begynner den å lade på 3500 o/min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å få turboer fra ebay/usa, men de turboene som SSAutochrome selger har jeg hørt er dårlige greier.

 

Om det bare er løse rykter vet jeg ikke, men hadde vært greit å fått vite om de er bra. Står at det er garret midt del i de.

 

 

Den T3'en som Mandel har postet link til er samme som jeg har. Tror den blir litt for stor for en 8v. På min 16v begynner den å lade på 3500 o/min.

 

hva slags t3 turbo burde jeg gå for da? vil helst ha en som lader ikke for langt utpå registeret!!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å få turboer fra ebay/usa, men de turboene som SSAutochrome selger har jeg hørt er dårlige greier.

 

Om det bare er løse rykter vet jeg ikke, men hadde vært greit å fått vite om de er bra. Står at det er garret midt del i de.

 

 

Den T3'en som Mandel har postet link til er samme som jeg har. Tror den blir litt for stor for en 8v. På min 16v begynner den å lade på 3500 o/min.

 

Er ikke løse trykter om SSAutocrap. Jeg har postet bilder fra Honda-Tech forumet. Der var det en med SSA turbo som falt fra hverandre. Helt vanlig at turboene holder 1500-2000 miles før de ryker.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller gått for en T25 eller T28. Om du må ha T3 så finn en med 0.48 Eksos hus.

 

Nå er det kanskje en annen som kjøper det kittet, men ingen ting er sikkert ennå.

 

Men hvor får jeg tak i manifold med t3 flens? og turbo og downpipe som passer?? hva er prisen for t25 eller t28?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=18911

 

 

Der er en turbo. Du får søke litt rundtom på forumer, google og billisten.

Om du får tak i en manifoil så kan du alltid lage en overgang til andre flenser.

Ring huggere å få en td manifoil så er du på vei.

Downpipe må du nok lage selv, med mindre du får tak i et kit.

 

Hvor mye skal du legge ut på dette prosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=18911

 

 

Der er en turbo. Du får søke litt rundtom på forumer, google og billisten.

Om du får tak i en manifoil så kan du alltid lage en overgang til andre flenser.

Ring huggere å få en td manifoil så er du på vei.

Downpipe må du nok lage selv, med mindre du får tak i et kit.

 

Hvor mye skal du legge ut på dette prosjektet?

vil helst ikke bruke altfor mye, men tja..ca rundt 7-10.000,- for alt?

i den prisen tenker jeg på absolutt alt, trykkrør,manifold,downpipe,turbo,intercooler.

 

Trykkrør ordner jeg greit selv, intercooler bestiller jeg og corradon fra ebay strax tror jeg så er forsåvidt manifold,turbo og downpipe jeg hovedsaklig er ute etter nå!

 

Men den turboen du linka til, passer den på t3 flens?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T3 er en egen type flens, samme som T4 og T25. Så alle er forskjellig.

 

Jeg kan se om jeg ikke kan få laget et kit til deg om du er interessert.

Skal undersøke litt og så sender jeg deg en pm.

det hadde jo vært kjempeflott da :)

Ingrediens blir da manifold,downpipe og turbo ;)

 

Husk at jeg vil da få en g-lader til overs!! denne selges da til en grei penge ;)

Må jeg sette på kortere reim da etter lader er tatt av?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må lage til noe greier. Enten få tak i v-reim hjul fra en golf eller mekke til noe ved å kappe opp holderen til g-laderen.

har hørt om flere som har kjørt med kortere reim uten lader men hvis noen vet ca hvor lang reimen må vere eventuelt hvor man får tak i så kan jeg skaffe på jakobs auto suply, har bra rabatt der (mere en vw-audi club)

Skal kjøpe nye reim til min i dag! tror du at T3 vill vill ta for langt opp på registeret eller siden du råder til t25 ell t28? holder vel til og lade 1 bar som jeg setter den til i allefall!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK1-MK2-ETC-TURBO-TECHNICS-CONVERSION_W0QQitemZ4591783228QQcategoryZ9889QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

 

Du kan jo sende han der en melding og spørre om han kan sende til norge. Frakten vil ligge rundt 1000 spenn tenker jeg.

Mail sendt;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår