Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville i hverfall ha kjøpt en skikkelig manifold, som feks ATP sin og en T3 60 .48/Super 60. Dette ville jeg ha kjøpt nytt

Liten forklaring på de turbo spec. der takk! :D

Ikke så inn i disse greiene enda! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta det jeg sier om kritikk på svarene jeg har fått, for dere er utrolig til hjelp :) keep it up!!!

Men er bare at det hjelper meg lite ved å si.."kjøp deg ett kit"..men nå vet dere det, kit blir det ikke denne omgangen ;)

Samme her! tråden har vert til mye hjelp for meg da vi driver med samme prosjekt! manifolden er sendt tror jeg så går vel til innkjøp av turbo etter jul og da er det bare og fikse bunpanne, downpipe, chip også begyner kosen med og montere og sveise og fikse rør og slanger til fmic og turbo!

Gleder meg ass, fikk helt dilla etter satt på med kaja! :D vi får dra hverandre fremover da vi begynner begge to! også meet da vi begge er ferdige! yodude

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster det for en KONGE turbo som er bra! jeg har 0 peil men bare sånn for å vite det lizm! har ikke orket å lese igjennom hele tråden!:P

spørs jo hva du mener?

mener du kit? Kjøp ATP sitt, koster deg 15-17K og har alt du trenger

T3 60 med 0,48AR er den turboen som ATP bruker. Tror dette er den som passer best til en standard G60 motor.

T3/4 er en del større, men krever stort sett modding av torpedovegg for å få plass, dette liker ikke BT, og kan i værste fall føre til at de kondemnerer bilen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får et komplett kit til 16-17000kr, som inneholder manifold, turbo, downpipe, software, intercooler, rør, slanger, etc.. Så sparer man nok på å kjøpe det. Spar opp penger, også kjøp til slutt.. Det jeg driver med nå.. Alt blir nok dyrere enn man trur uansett, også plutelig ender man opp med brukte deler som er dyrere enn et komplett nytt kit. F,eks at man kjøper en turbo som trenger overhaling, etc etc.. Må ha litt nye slanger og rør.. Sveise litt osv.. Blir fort penger av det..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for og kjøpe lit jeg, ikke det jeg har mest lyst til men jeg har regnet litt på det og jeg må ta den løsningen som passer økonomien...

Men hadde vert mye morsomere og bygge selv da!

Men til dere som gar byttet fra g lader til turbo... man må ta ut motoren?

er vel trangt nok om man ikke må skru bak der også tenkte jeg i allefall... :D

Hvordan ligger du an da acoupe? hva kommer du til og gå for?!

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for og kjøpe lit jeg, ikke det jeg har mest lyst til men jeg har regnet litt på det og jeg må ta den løsningen som passer økonomien...

Men hadde vert mye morsomere og bygge selv da!

Men til dere som gar byttet fra g lader til turbo... man må ta ut motoren?

er vel trangt nok om man ikke må skru bak der også tenkte jeg i allefall... :D

Hvordan ligger du an da acoupe? hva kommer du til og gå for?!

Nei har da ikke fått kjøpt no enda, men driv å megler litt t3 turbo med en kar nå ;) Hvis jeg får det som jeg vil så kjøper jeg denne ved lønning.

Så kommer jeg til å handle intercooler og/eller manifold(avhengi av økonomi) etter det.

Driver å lager ene hjemmeside nå som jeg får litt gull for så da blir det å handle litt, må bare få de på konto :cool:

Skal nå skrive meg en liten handleliste for alt jeg trenger, legger den ut her etterpå så kan noen si om jeg skal tilføye/fjerne noe, viktig med god planlegging!

Hvilket kit vil du gå for da?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har da ikke fått kjøpt no enda, men driv å megler litt t3 turbo med en kar nå ;) Hvis jeg får det som jeg vil så kjøper jeg denne ved lønning.

Så kommer jeg til å handle intercooler og/eller manifold(avhengi av økonomi) etter det.

Driver å lager ene hjemmeside nå som jeg får litt gull for så da blir det å handle litt, må bare få de på konto :cool:

Skal nå skrive meg en liten handleliste for alt jeg trenger, legger den ut her etterpå så kan noen si om jeg skal tilføye/fjerne noe, viktig med god planlegging!

Hvilket kit vil du gå for da?

Blir nok ATP... har sett på flere men de er av de billigste selv om billig ikke altid er bra men synes det virker greit jeg, tror ikke det følger med kortere vifte reim(Driv reim) i kitet men det må da gå ann og skaffe andre steder! :D

Men har du planer om og ta ut motoren for så og montere eller skal du montere med motoren i bilen?! usikker på hva jeg skal satse på!

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ATP... har sett på flere men de er av de billigste selv om billig ikke altid er bra men synes det virker greit jeg, tror ikke det følger med kortere vifte reim(Driv reim) i kitet men det må da gå ann og skaffe andre steder! :D

Men har du planer om og ta ut motoren for så og montere eller skal du montere med motoren i bilen?! usikker på hva jeg skal satse på!

tar ikke ut motoren, det har jeg får lite kunnskap til..må kanskje ta av akselen(?) under for å komme bedre til??

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar ikke ut motoren, det har jeg får lite kunnskap til..må kanskje ta av akselen(?) under for å komme bedre til??

da tar jeg heller og slipper ned hele forstillingen hvis det blir trangt nedenfra...

men får høre hva andre har gjort så får jeg ta det litt på sparket!

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider