Gå til innhold

Godkjenning av tdi ombygging

Ranger emnet

Bjelli

Anbefalte innlegg

Er det bare å bygge? :P Anders, du burte vite dette ;) Du kan jo golf ut å inn. Er det mye oppgraderinger i understell fra 90 til 150. (Høres logiskt ut for meg hehe )

-Bjelland :drive2 (med 150 diesel horse power)

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å bygge? :P Anders, du burte vite dette ;) Du kan jo golf ut å inn. Er det mye oppgraderinger i understell fra 90 til 150. (Høres logiskt ut for meg hehe )

-Bjelland :drive2 (med 150 diesel horse power)

Hehe...Er nok MYE jobb...

Motoren passer nok, men du må trolig ha annen tank, ettersom PD motorene har elektrisk matepumpe bak....Og dieselkjøler under bilen.

I Tillegg må du bytte instrument, tenningslås og styreenhet, etter PD styreenheten har CAN-bus og ting er kodet opp mot denne...

(Begynner å bli litt utenfor mitt fagfelt dette, så er det non VAG-mekanikere her så feel free... :D )

Er det så at 150 HK PD har 2 intercoolere? Audi_a4 turbo, det vet vel du?

150 HK har andre bærearmer foran og kraftigere bremser...Det er det jeg vet omm sann i farta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hva er forskjellen mellom en 90 hk tdi og en 110 hk tdi? Tenker på bremser, girkasse osv.

Gadd ikke starte en egen tråd for dette.. :)

90 hk er best 110 er ikke flushit

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Er nok MYE jobb...

Motoren passer nok, men du må trolig ha annen tank, ettersom PD motorene har elektrisk matepumpe bak....Og dieselkjøler under bilen.

I Tillegg må du bytte instrument, tenningslås og styreenhet, etter PD styreenheten har CAN-bus og ting er kodet opp mot denne...

(Begynner å bli litt utenfor mitt fagfelt dette, så er det non VAG-mekanikere her så feel free... :D )

Er det så at 150 HK PD har 2 intercoolere? Audi_a4 turbo, det vet vel du?

150 HK har andre bærearmer foran og kraftigere bremser...Det er det jeg vet omm sann i farta... :)

Har nok en større intercooler ja, er ikke sikker på om det er to men,,

Bremsene er vel de samme som sitter på GTI ene....

150 hesteren har også et ekstra luftinntak helt nederst høyre i frontfangeren, da mener jeg den nederste fangeren delen som er ulakkert.. der er det nemlig to ekstra hull på hver sin side av den tynne lille soim "alle" har... aner ikke hva dden luften går til men....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å forst ironi over internett da men.. :)

Det er med tanke på chipping jeg vil undersøke dette. Tenker på å chippe den opp ca. 30 hester. Noe som gutta i bladet Autofil sa burde gå greit..

Hvordan er det med godkjenning? Er dette nødvendig?

Hvis du ikke vil ha en saftig bot så er det nødvendig og godkjenne dette, men det er jo mange tusenlapper rett i statskassa... dessuten er sjansen for å bli tatt veldig lite.. hvis du ikke villmannskjører fra politiet , eller forårsaker en stor ulykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo her oppe at om bilen blir tatt inn til biltilsynet for sjekk etter en ulykke så klarer de ikke engang å finne effektanlegg og sportsluftfilter. De er totalt udugelige

Enig , men hvis man chipper bilen, er det jo bare og plugge inn ting og tang så finner man fort ut om den er chippet eller ikke.. nøyaktig hvor mye effekt man har blir vel umulig og finne ut men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider